Customer Service Specialist - Fransktalande

Customer Service Specialist - Fransktalande

Arbetsbeskrivning

Tänk om du kunde gå till jobbet och bidra till en hållbar framtid? Som en ledande leverantör av förnyelsebara material och smarta lösningar till förpackningar är det vårt sätt att utmana oss själva, våra kunder och alla sorters förpackningar för att främja en hållbar framtid. Vi har en informell, förbättringsinriktad företagskultur som uppmuntrar individen till att tänka nytt, samarbeta, ta ansvar och skapa värde. BillerudKorsnäs är ett internationellt företag med stark lokal förankring som utvecklas och växer. Vill du växa med oss och utmana konventionella förpackningar för en hållbar framtid?

En av våra kollegor går vidare inom företaget därför söker nu Business Support en fransktalande Customer Service Specialist. Är du en person som drivs av problemlösning och gillar att ha kundkontakt? 
Vill du jobba på ett kontor med positiv anda och god gemenskap?

Vi söker en fransktalande Customer Service Specialist för att arbeta i vårt Customer Service team!

Om tjänsten
Som Customer Service Specialist äger du huvudansvaret för ett antal kunder som du är personlig kontakt för, tillsammans med resten av avdelningen för fransktalande levererar ni förstklassig personlig service på kundens modersmål. På BillerudKorsnäs kommer du att arbeta med utmanande och utvecklande arbetsuppgifter i en stimulerande miljö där du förväntas tillhandahålla just förstklassig kundservice gällande orderprocessen från förfrågan till slutlverans hos kund. 
Du kommer arbeta med:

Orderadministration och kundhantering från förfrågan till faktura.
Säkerställa att BillerudKorsnäs leveransserviceerbjudande uppfylls gentemot våra kunder.
Aktivt delta i utvecklingen av berörda processer och IT-system samt pågående projekt för ökad leveranssäkerhet. 

Arbetet innebär nära dialog med kund och säljare angående samtliga förekommande frågeställningar inom området som ingår i tjänsten som Customer Service Specialist. Eftersom stor del av kommunikationen med kunder och säljare sker på franska så krävs det att du hanterar franska flytande. Du måste även ha en god nivå på svenska och engelska. Kunskaper i övriga språk är meriterande! Du kommer ha en central roll i arbetet för leveranssäkerhet och kundnöjdhet.

Kvalifikationer

Högskole-/Universitetsexamen, gärna inom logistik eller ekonomi alternativt likvärdig erfarenhet från arbetslivet.
Erfarenhet från arbete med externa kunder och god förmåga att förstå hur leveransprocessens olika delar bidrar till servicegraden
Utmärkt förmåga i franska, engelska, svenska både i tal och skrift. 
Erfarenhet från exportbranschen ses som en merit.
Personliga egenskaper
Som person är du en stresstålig problemlösare med struktur i ditt arbetssätt vilket innebär att du alltid levererar kvalitet. Du behöver ha en god kommunikativ förmåga, ha lätt för att samarbeta med andra och ett eget driv för att vilja hitta bästa mnöjliga lösning för kunden. Vi söker dig som trivs att jobba i team och allt vad det innebär när det gäller att ställa upp för varandra.

Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Rebecka Krantz, Teamleader Customer Service på 070 16 77 624 eller på mail Rebecka.Krantz@billerudkorsnas.com.
För mer information om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Stefan Johansson, HR Business Partner på 070 54 19 222 eller på mail Stefan.B.Johansson@billerudkorsnas.com

Välkommen med din ansökan senast den 15 april. Då vi arbetar med löpande urval och intervjuer kan tjänsten komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, vänta därför inte med din ansökan då vi önskar att tillsätta tjänsten så snart som möjligt!

Kontaktpersoner på detta företaget

Mona Nyqvist

Mona Nyqvist
0581-371 52
Anne Jansson

Sammanfattning

Besöksadress

Fröviforsvägen
None

Postadress

None
Gävle, 80181

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024