Customer service specialist - heltid

Customer service specialist - heltid

Arbetsbeskrivning

Om Fairlo
Höga kostnader, dolda avgifter och orimliga villkor kännetecknar finansbranschen. Vi tycker att människor förtjänar bättre än så. Genom ömsesidig respekt och schyssta villkor springer Fairlo dagligen om traditionella banker och populära kreditkort. Över 40.000 människor har redan hittat en mer hållbar vardagsekonomi med hjälp av våra tjänster. Och vi har bara börjat.
Vi är ett digitalt företag och vi vet att distansarbete kan fungera precis lika bra som att jobba från kontoret. Om du blir en del av Fairlo får du välja om du vill jobba från något av våra kontor i Stockholm och Heraklion, eller när det passar, från valfri plats.
Fortsätt läsa och ansök om du känner att beskrivningen nedan passar in på dig!
Så jobbar vi
Vi är ett snabbväxande team med ambitionen om att förändra och förbättra hela lånebranschen. Och vi är på god väg. Genom att alltid ställa oss frågan ”är det här verkligen rättvist?" fortsätter vi att utmana oss själva och innovera fram nya tjänster som bidrar till en snällare och mer jämlik värld. Vår kultur och vårt arbetssätt bygger på en ömsesidig respekt gentemot varandra och våra kunder.
Om den här rollen
Vill du vara med och utveckla ett innovativt företag som befinner sig i en spännande och rolig fas? Nu letar vi efter en ambitiös kundtjänstspecialist till vårt kundservice-team. I den här rollen kommer du leverera förstklassig service på daglig basis. Här får du chansen att utveckla, strukturera och planera våra kundserviceprocesser. Din erfarenhet av att prata med kunder kommer bli ett värdefullt tillskott när vi utvecklar nya produkter och marknadsföringsstrategier.
Vi tror att du är en motiverad och nyfiken människokännare, men också en riktig doer som uppskattar möjligheten att växa och utvecklas tillsammans med oss. Du är bra på att både skriva och prata och har säkert fått höra från dina vänner att du upplevs som trevlig över sms. Du är bra på att behålla lugnet, även under press, och har en förmåga att få andra att lyssna. Dessutom tycker du att det är roligt och spännande att använda nya digitala verktyg och hitta metoder för att effektivisera och förenkla kommunikationen med våra kunder.
Som Customer service specialist på Fairlo får du:
– Vara med och bygga ett omtyckt företag som kunder rekommenderar och som medarbetare pratar om med glädje och passion.
– Arbeta på ett företag där såväl kulturen som produkten bygger på ömsesidig respekt.
– Möjlighet att utveckla din roll tillsammans med dina kollegor och ditt team.
– Presentera dina idéer kring hur vi kan förbättra kundrelationerna ytterligare.
– En konkurrenskraftig lön och förmånspaket.
– Ditt val av enheter att jobba på.
Detaljer kring rollen
Dina arbetsuppgifter och ditt ansvar kommer vara att:
– Chatta och prata med våra kunder på daglig basis.
– Utveckla och verkställa en hållbar kundservice-rutin tillsammans med ditt team.
– Granska kundfrågor och hjälpa andra i teamet att lösa potentiella problem.
– Hålla ett ständigt öga på marknaden och följa vad våra kunder säger om oss.
– Lära känna våra kunder och hjälpa dem att lära känna oss.
Du kommer också:
– Vara den som representerar vår strävan mot ömsesidig respekt i vår kommunikation med våra kunder.
– Delta i diskussioner kring varumärket och användarupplevelsen.
För att passa för den här rollen tror vi att du har:
– Erfarenhet av att arbeta som kundservicespecialist eller liknande serviceroller.
– En gymnasieexamen.
– Erfarenhet av att arbeta med digitala verktyg och kundsupportsystem.
– Ett avslappnat men proffesionellt sätt att prata med kunder på.
– Enastående kommunikationsförmåga på svenska och god förmåga att kommunicera på engelska samt en vara en teamplayer.
Vi skulle bli glada om du också har:
– Erfarenhet från att arbeta med kundservice inom finans, inkasso eller med SaaS-produkter.


Är den här rollen som klippt och skuren för dig?
Tveka inte att ansöka. Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Fairlo AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 februari 2022
  • Ansök senast: 18 mars 2022

Postadress

Gamla Brogatan 11
Stockholm, 11120

Liknande jobb


Kredithandläggare till Marginalen!

Kredithandläggare till Marginalen!

28 november 2024

HR-handläggare

27 november 2024

27 november 2024

25 november 2024