Customer Service Specialist till Bausch & Lomb!

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Bausch & Lomb Nordic AB är ett nordiskt läkemedels- och medicinteknik-bolag vars uppdrag är att förbättra människors liv med sina läkemedelsprodukter. Med deras ledande varumärke levererar de på sina åtaganden gentemot patienter, vårdgivare och samhället.
Bausch & Lomb i Norden har under åren vuxit och utvecklats samt öppnat upp för spännande nya affärsområden i Norden. Deras långa historia och djupa engagemang för ögonhälsa har gjort dem till en pålitlig partner inom branschen, och Bausch & Lomb fortsätter att driva innovation och excellens för att förbättra människors syn och livskvalitet världen över.
De menar verkligen att varje individ som jobbar i bolaget är lika viktiga för verksamheten i skapandet av en framgångsrik arbetskultur. Hos Bausch & Lomb är det viktigt att varje medarbetare känner sig välkommen varje dag och att dom hjälps åt som ett team fastän varje individ har sina specifika uppgifter man ansvarar för.
Förtroende, ömsesidig respekt och ett etiskt agerande ligger i hjärtat av Bausch & Lombs relationer, oavsett om det gäller deras samarbeten inom ögonvård, deras samarbetspartner inom ögonhälsa, deras kunder i vitt skilda verksamheter och inte minst bland medarbetare. De har åtagit sig att bedriva sin verksamhet enligt högsta etiska standard och så i linje med företagets policies, lagar och andra regleringar. Långsiktighet och god affärsetik genomsyrar verksamheten.

Om tjänstenSom Customer Service Specialist har du en central roll i produktförsörjningskedjan och i vår strävan att behålla och utöka vår nöjda kundkrets. Din roll sträcker sig från att bygga starka kundrelationer och hantera kundernas behov till att säkerställa effektiv orderhantering och snabb respons på olika typer av frågor. Du kommer att arbeta nära fältsäljare, logistik, IT och finansavdelningen för att lösa problem och utveckla långsiktigt hållbara lösningar likväl som att agera snabbt när så behövs. Att hantera, rapportera och lösa produkt- och tjänstefrågor är en del av ditt dagliga arbete, allt i enlighet med globala policys och företagets höga standarder.
Förutom att vara en expert på delar av produktportföljen och ha mer övergripande kompetens inom andra delar i den, är du också en nyckelperson i att driva ständiga förbättringar inom ditt område. Ditt arbete innebär att du tar ägarskap för dina kundförfrågningar och säkerställer att varje steg i försörjningskedjan opererar effektivt och kostnadsmedvetet. I uppdraget ingår också att bidra i marknadsaktiviter.
Rollens mål är att säkerställa en smidig kundnära verksamhet som uppfyller våra kunders förväntningar. Du kommer dagligen vara i dialog med Bausch & Lombs fantastiska partners inom hälso- och sjukvårdsbranschen, lager, distribution och andra stakeholders som samverkar för att våra kunder och deras patienter får den hjälp de behöver att kunna se bättre för att kunna leva bättre.

Kvalifikationer och egenskaperVi söker en självgående och initiativtagande, klok, positiv och snäll person med minst 2–5 års framgångsrik erfarenhet från en liknande tjänst eller motsvarig administrativ bakgrund.
Du behöver vara en person som är ansvarstagande, flexibel och motiverad att hela tiden utvecklas. En stor fördel är erfarenhet inom läkemedels/medicinteknik-branschen och/eller arbete i en internationell miljö med kontakter inom och utanför Norden. Vi förväntar oss att du bidrar till ständiga förbättringar, är kommunikativ och trivs i en verksamhet där man måste vara såväl snabbrörlig som noggrann. Att du är en lagspelare, är lösningsorienterad, samt har goda kunskaper i svenska och engelska. Kan du något annat nordiskt språk är det en fördel.
Vidare ser vi att du behöver:
ha analytisk förmåga och goda kunskaper i Excel.
älska struktur, prioritering och att förbättra processer för att maximera effektiviteten.
känner dig bekväm med att fatta beslut inom ditt kompetensområde.
trivs i en tvärfunktionell internationell kultur med många kontaktytor
blir motiverad av utmaningar och hittar kreativa lösningar på problem


Övrig information
Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt!
Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till jimmy@astaagency.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Om Asta Agency
Asta Agency är ett bemannings- och rekryteringsföretag där du som jobbsökare står i fokus. Vi jobbar med attraktiva arbetsgivare i hela tjänstemannasektorn i storstäderna.
Hos Asta Agency har du möjlighet att antingen jobba som konsult eller att bli rekryterad direkt till våra kunder. Vi är din partner på vägen mot en framgångsrik karriär.
Om detta inte skulle vara rollen för dig just nu uppmanar vi dig att connecta med oss eller söka efter fler jobbmöjligheter på vår hemsida.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Asta Agency
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 juni 2024
  • Ansök senast: 5 december 2024

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024