OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i en internationell kontext där ingen dag är den andra lik? Då har vi ett jobb för dig! Vi söker nu en Customer Service Specialist till BillerudKorsnäs i Frövi och avdelningen Customer Service Cartonboard.
Som Customer Service Specialist kommer du att arbeta med utvecklande och varierande arbetsuppgifter. Du förväntas tillhandahålla förstklassig kundservice gällande orderprocessen, från förfrågan till slutleverans hos kund. Arbetet innebär nära dialog med kund och ansvarig säljare angående samtliga förekommande frågeställningar inom de områden som ingår i tjänsten. Som Customer Service Specialist har du en central roll i arbetet för leveranssäkerhet och kundnöjdhet.
Du kommer att ingå i ett mindre team men arbeta på en avdelning om totalt 20 st Customer Service Specialist-kollegor, som alla arbetar mot olika marknader. På avdelningen finns även Production Planners som man i rollen har stor samverkan med.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Koordinera och utveckla hela ”order to cash”-processen.
Orderadministration och kundhantering från förfrågan till faktura.
Säkerställa att gällande leveransserviceerbjudande till våra kunder uppfylls.
Aktivt delta i utvecklingen av arbetsprocesser och IT-system samt pågående projekt för ökad leveranssäkerhet.
Som Customer Service Specialist rapporterar du till Team Leader Customer Service. Anställningsformen är tillsvidare och tillträde sker enligt överenskommelse. Placeringsort är Frövi, cirka 3 mil från Örebro. I denna tjänst finns viss möjlighet till flexibelt arbete.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Examen från Yrkeshögskola, Högskola eller Universitet, gärna inom logistik eller ekonomi. Alternativt likvärdig erfarenhet.
En god förmåga att förstå hur leveransprocessens olika delar bidrar till servicegraden.
God datorvana och erfarenhet från att arbeta i olika IT system.
En god kommunikativ förmåga och kunna kommunicera flytande på tyska, engelska och svenska, i både tal och skrift.
Personliga egenskaper
För att passa i rollen på bästa sätt ser vi gärna att du arbetar strukturerat, vilket innebär att du alltid levererar kvalitet. Som person ser vi gärna att du är van att omprioritera bland dina uppgifter och att du trivs med att den ena dagen inte är den andra lik. Vi tror att samarbete med andra är en framgångsfaktor, och ser gärna att du håller med oss om det samtidigt som du har förmågan att ta eget ansvar för dina arbetsuppgifter. För att framgångsrikt arbeta i rollen som Customer Service Specialist kan du identifiera utvecklingsområden och förbättringsbehov i våra system, processer och i våra sätt att arbeta. Genom din förmåga att framföra dina idéer bidrar du i den utvecklingsresa vi har påbörjat.
Vi erbjuder dig:
En möjlighet att växa genom ditt arbete och utvecklas professionellt.
Många kollegor att lära sig av, både lokalt och internationellt.
Ett utmanande arbete med olika kunder och produkter.
Stora kontaktytor och samarbete inom företaget i stort.
En självständig roll där du får stort ansvar för ditt eget arbete och är en viktig kugge i organisationens motor.
En engagerad chef. Läs mer om Emelia här (https://www.billerudkorsnas.se/karriar/karriarmojligheter/emilia)
Se filmklippet där vi besöker avdelningen Customer Service Cartonboard i Frövi här (https://www.billerudkorsnas.com/career/get-to-know-us/the-employee-calendar/lucka-12)
...och många flera andra anledningar som vi gärna berättar om!
Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Team Leader för Customer Service Cartonboard Emelia Nydén per mail: Emelia.Nyden@billerudkorsnas.com, alt. via telefon: 070-1677615 alternativt kan du även kontakta Manager Customer Service Cartonboard, Christina Jansson, Christina.Jansson@billerudkorsnas.com, alt: +46701677123
Ansökningsinformation
Välkommen med din ansökan senast 2022-09-11. Vi hanterar urvalet löpande.
BillerudKorsnäs är en arbetsgivare som uppmuntrar mångfald och alltid strävar efter att skapa en inkluderande miljö för alla anställda och kandidater. Vi använder psykometriska tester som en del av vår urvalsprocess, i syfte att ta objektiva beslut.