OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Älskar du service och kundkontakt samt uppskattar en arbetsplats med härliga kollegor och högt tempo? Är du en lagspelare och trivs i en internationell miljö? Pratar du och skriver svenska och engelska flytande och har du också erfarenhet av kundservice från tidigare arbete? Här får du chansen att bli en del av ett företag där man är med och bidrar till en hållbar framtid. Om du tror att du är den vi letar efter, så hoppas vi att du söker tjänsten redan idag!
BillerudKorsnäs levererar förpackningsmaterial och -lösningar som utmanar konventionella förpackningar för en hållbar framtid. Vi är en världsledande leverantör av nyfiberbaserat förpackningsmaterial och har kunder i över 100 länder. De har en informell, förbättringsinriktad företagskultur som uppmuntrar individen till att tänka nytt, samarbeta, ta ansvar och skapa värde. BillerudKorsnäs är ett internationellt företag med stark lokal förankring som utvecklas och växer.
Ansvarsområden
I rollen som Customer service specialist har du huvudansvaret för ett antal kunder som du är personlig kontakt för där du tillsammans med resten av avdelningen levererar förstklassig service till kunden. På BillerudKorsnäs kommer du att arbeta med utmanande och utvecklande arbetsuppgifter i en stimulerande miljö där du förväntas tillhandahålla just förstklassig kundservice gällande orderprocessen från förfrågan till slutlverans hos kund.
Din kommer att bland annat arbeta med:
Ge förstklassig kundservice gällande hela orderprocessen från förfrågan till fakturering, samt säkerställa att leveranser till kunder sker enligt överenskommelse.
Ansvara för kundserviceprocessen i BillerudKorsnäs AB som består av följande huvudområden:
Kundkontakter, orderbokning, leveranser och fakturering.
Dialog med kund och säljare angående samtliga frågeställningar.
Orderadministration från förfrågan till faktura.
Leveranssäkerhet/OTIF ansvar – bevaka och vid behov leda avvikelsehanteringen.
Kommunicera med kunder inom det språkområde som ingår i befattningen.
Aktivt arbete för att utveckla våra system och processer.
Arbetstider
Start: Omgående.
Heltid, måndag-fredag.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som Customer service specialist ser vi att du har:
Högskola/Universitetsexamen, gärna inom Supply Chain, Logistik eller Ekonomi, alternativt likvärdig erfarenhet.
Gärna erfarenhet från arbete med externa kunder.
Van att arbeta i olika IT system.
Flytande engelska, mycket goda svenska kunskaper
Meriterande:
Kunskaper i övriga språk som franska, tyska och spanska är meriterande.
Förståelse för industriprocesser.
Som person är du en stresstålig problemlösare med struktur i ditt arbetssätt vilket innebär att du alltid levererar kvalitet. Du behöver ha en god kommunikativ förmåga, ha lätt för att samarbeta med andra och ett eget driv för att vilja hitta bästa möjliga lösning för kunden. Vi söker dig som trivs att jobba i team och allt vad det innebär när det gäller att ställa upp för varandra.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast den 2021-02-20
Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.
För mer information: nesrin.kaddoura@randstad.se
Om företaget
BillerudKorsnäs levererar förpackningsmaterial och -lösningar som utmanar konventionella förpackningar för en hållbar framtid. Vi är en världsledande leverantör av nyfiberbaserat förpackningsmaterial och har kunder i över 100 länder.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044