Customer Service Specialist till JDE Peet´s

Customer Service Specialist till JDE Peet´s

Arbetsbeskrivning

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Vill du bli en del av ett dynamiskt team på en arbetsplats med familjär stämning och högt i tak? Då har vi den perfekta möjligheten för dig! JDE Peet´s söker just nu en engagerad Customer Care medarbetare till rollen som Technical Help Desk. Här får du chansen att göra skillnad varje dag samtidigt som du utvecklar dina färdigheter i en spännande och omväxlande miljö.

Tjänsten

Som Technical Help Desk hos JDE Peet´s kan du förvänta dig en varierad och dynamisk arbetsdag. Du kommer ha mycket telefonkontakt med både kunder och tekniker, och en av dina huvudsakliga uppgifter är att säkerställa att order på kaffemaskiner levereras enligt kundernas önskemål. Vidare kommer du att arbeta mycket med direktkontakt, via telefon och mejl, mot kund för att säkerställa att allting fungerar och för att hjälpa till med att lösa problem.

JDE´s nordiska kontor ligger i Köpenhamn där flera av dina kollegor är placerade, men ditt arbete kommer att ske från JDE´s kontor på Lindhagensgatan 126. Efter onboardingen finns det möjlighet att arbeta på distans två dagar i veckan.

Detta är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående. Du blir under de första 6 månaderna anställd som konsult hos oss på The Place, med ambitionen att därefter gå över i anställning hos JDE.

Arbetstider: 08:00-16:45 (under sommarperioden 08:00-16:00)

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Ordermottagning och leveransuppföljning
• Kundservice och support
• Direktkontakt med tekniker
• PO-hantering i SAP och fakturering

Kvalifikationer

För att passa i denna roll söker vi dig som har:

• Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, till exempel inom kundtjänst, order eller administration.
• Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
• God systemvana och kunskaper i Officepaketet. 

Meriterande:

• Erfarenhet av Salesforce och SAP.
• PO-hantering i SAP.

Personliga egenskaper

För denna tjänst lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är serviceinriktad, framåt och initiativtagande, och som tycker om att ta dig an nya arbetsuppgifter och driva egna projekt. Du har en utpräglad förmåga att hantera många frågeställningar parallellt, är flexibel och har hög integritet. Dessutom förutsätter vi att du har en god social förmåga och trivs med ett stort kontaktnät. Det är viktigt att du är noggrann och organiserad i ditt arbetssätt samt vågar fråga om det är något du inte förstår.

Arbetstid/Varaktighet

• Heltid.
• Placering: Lindhagensgatan 126 med möjlighet att arbeta hemifrån två dagar i veckan.
• Start: Omgående.

Passar beskrivningen in på dig? Det hoppas vi så klart att den gör! Tveka i så fall inte att skicka in din ansökan. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Om JDE Peet´s

JDE Peet´s är världens ledande renodlade kaffe- och te företag, med huvudkontor i Nederländerna. I mer än 265 år har JDE inspirerats av tron att det är fantastiskt vad som kan hända över en kopp kaffe ( It´s amazing what can happen over a cup of coffee or tea!) JDE finns med kaffe och te i mer än 100 länder, genom en portfölj med över 50 varumärken inklusive L´OR, Gevalia, Jacobs, Senseo, Tassimo, Douwe Egberts, OldTown, Super, Pickwick och Moccona.

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Place AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 juni 2024
  • Ansök senast: 13 juli 2024

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024