Customer Service Specialist till Lifeplan!

Arbetsbeskrivning

Brinner du för god service och vill vara med på Lifeplans resa mot att vända upp och ner på en hel bransch? Är du en kommunikativ och driven person som utmanas av att förklara saker på ett enkelt sätt? Då kan det vara just dig vi söker! Skicka in din ansökan idag, för imorgon kan det vara för sent! 🚀

Vill du bli en Benifyer?

I rollen som Customer Service Specialist på Lifeplan kommer du arbeta i ett sammansvetsat litet team som arbetar med att ge förstklassig service och support till våra kunder. Du arbetar också med administrativa uppgifter kring insamling av försäkringsinformation. Du kommer behandla många olika ärenden parallellt och därför är det viktigt att du gillar att arbeta strukturerat. Utöver en stark känsla för service arbetar du gärna analytiskt och proaktivt.

Så här passar du in 🧩

Som person är du positiv och har ett personligt inre driv. Du är flexibel inför nya utmaningar och har en vilja att hela tiden lära dig mer och utvecklas. Du motiveras av att nå dina mål och gillar att arbeta i ett högt tempo som samtidigt ställer krav på noggrannhet. Då du i rollen som Customer Service Specialist bemöter många kunder är det viktigt att du som söker är förtroendeingivande samt professionell. Du är duktig på att kommunicera, är ansvarsfull och har god samarbetsförmåga. Vi söker dig som brinner för god service och som drivs av att arbeta i ett snabbväxande bolag med ambitiösa kollegor.

Vi ser att du som söker har:

• Avslutad gymnasieutbildning. Det är meriterande med vidareutbildning inom ex. pension och försäkring, ekonomi, kommunikation eller IT
• Minst 2 års erfarenhet av kundservice, support eller liknande där du arbetat med telefon och dator som ditt främsta arbetsverktyg
• Allmänt IT-intresse
• Goda kunskaper i Officepaketet och då främst Excel.
• Flytande språkkunskaper i både svenska och engelska.

Om Lifeplan

Rådgivning till alla, helt oberoende, vetenskapligt och utan provisioner. Det är den modell som gjort Lifeplan till en av Sveriges bästa placeringsrådgivare inom pension. Företaget grundades 2007 av forskare från Handelshögskolan i Göteborg med målet att höja svenskarnas pensioner och öka konsumentnyttan. Lifeplan är sedan 2012 systerföretag till Benify.

Vi erbjuder en hybrid arbetsmodell men när vi ses på kontoret kommer du som börjar hos vara du garanterat en arbetsplats med utsikt då vi snart flyttar in i vårt nya kontor i Brick Studios vid Järntorget.

Praktisk information

Start: Så snart vi finner vår perfekta match! 🕵️‍♂️
Plats: Göteborg
Omfattning: Heltid, 100%

Urvalet sker löpande så ansök redan idag med ditt CV eller LinkedIn profil! Har du frågor om rollen eller hur det är att jobba på Benify? Kontakta fredrik.hanson@lifeplan.se (Manager Lifeplan Customer Service) eller malin.kallstrom@benify.com (Talent Acquisition Specialist).

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Benify
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 augusti 2022
  • Ansök senast: 18 september 2022

Besöksadress

Banérgatan 16
None

Postadress

Banérgatan 16
Stockholm, 11523

Liknande jobb


Kundtjänstrådgivare

Kundtjänstrådgivare

23 november 2024

22 november 2024