OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Vi söker nu en Customer Service Specialist till vårt nordiska och i synnerhet svenska team på Wella! Vi är ett starkt och positivt team som engagerar oss i våra kunder och våra produkter. För att ge bästa service, så vi sätter stort värde på din personlighet och dina personliga egenskaper. Är du en positiv, initiativrik och självständig person som drivs av möjligheten att ta ansvar? Vi söker nu dig som snabbt kan komma in och vara en del av vårt team och stötta vår Wella-verksamhet.
Wella Company är ett av världens ledande skönhetsföretag och består av ikoniska varumärken såsom Wella Professionals, O·P·I, ghd, Briogeo, Nioxin, Sebastian Professional och Clairol. Vi ser oss som innovatörer som försöker inspirera konsumenter och skönhetsproffs att se ut, känna och vara sitt sanna jag. Vi är fast beslutna att bygga det bästa skönhetsföretaget i branschen där vi har över
6 000 anställda i mer än 100 länder som kan bringa sitt bästa jag till jobbet. Med ledning av våra företagsvärderingar och syfte att leverera positiv inverkan på människor genom våra produkter och mot vår planet och vårt samhälle, levererar vi hållbar tillväxt till alla intressenter.
För ytterligare information om Wella Company, besök www.wellacompany.com (http://www.wellacompany.com/)
Om rollen
I rollen kommer du att tillhöra ett skandinaviskt kundserviceteam med fokus på att stötta den Svenska marknaden. Du kommer att få jobba med kundservice kopplat till konsumenter och företag som använder Wellas produkter i syfte att ge kunderna bästa tänkbara service! En utmärkt chans för dig som vill jobba i en varierad roll på ett framgångsrikt företag inom skönhetsbranschen!
Dina primära arbetsuppgifter kommer att innefatta
- Administrering och hantering av order, leveransbevakningar, krediteringar samt reklamationer.
- Första kontaktpunkt för kundservicerelaterade förfrågningar från befintliga kunder samt internt inom Wella.
- Interagera med kunderna på ett professionellt, vänligt och effektivt sätt för att upprätthålla en hög och snabb service samt kunna eskalera eventuella kundförfrågningar.
- Hantera alla kund- och supportförfrågningar på ett professionellt sätt och inom rimlig tid.
- Vara delaktig i olika initiativ/projekt inom givna ansvarsområden som för verksamheten framåt.
- Ge korrekt information till både företagskunder och supportteam genom korrekt användning av alla IT-system.
- Visa flexibilitet och anpassningsförmåga samt hjälpa andra team inom organisationen.
- Utveckla och upprätthålla ett professionellt samarbete med interna och externa intressenter.
- Upprätthålla effektiv och personlig prestation genom individuella utvecklingsmål.
Om dig
För att trivas i den här rollen ser vi att du är positiv, serviceinriktad och brinner för kundrelationer. Du är en strukturerad och noggrann person som inte är rädd för att hjälpa till där det behövs, vidare tror vi att du är en utåtriktad lagspelare som har lätt för att kommunicera i tal och skrift, samt agerar professionellt och ödmjukt både mot kunder och kollegor. Våra värderingar innefattar att vi är samarbetsvilliga, kreativa, modiga, sammansvetsade och engagerade, och vi önskar en person i vårt härliga team som tycker om att jobba enligt dessa värderingar. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i någon liknande roll inom kundsupport men ej ett krav.
Kvalifikationer
- Flytande Svenska och engelska
- God systemvana
Meriterande
- Förståelse för de nordiska språken
- Erfarenhet av arbete i liknande roll
Tillträde, omfattning och arbetstider
Denna roll är på heltid med kontorstider måndag till fredag. Vi arbetar 37,5 timmars arbetsveckor och sitter i ljusa fina lokaler i Solna i Stockholm med goda kommunala möjligheter.
I den här rekryteringsprocessen samarbetar Wella med The Wofi. Frågor gällande tjänsten är varmt välkomna till ansvarig rekryterare Linda Gullbrandsson, linda.g@thewofi.se Selektering av Cv:n och intervjuer hålls löpande så visa ditt intresse för tjänsten redan idag.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!