Customer Service Specialist - vikariat

Arbetsbeskrivning

BillerudKorsnäs är ledande inom förnybart förpackningsmaterial. Vi har en informell, förbättringsinriktad företagskultur som uppmuntrar individen till att tänka nytt, samarbeta, ta ansvar och skapa värde både internt och externt gentemot kunder och partners. För oss är mångfald och inkludering viktigt för att lyfta våra medarbetares olika idéer och erfarenheter. Det ger oss nya perspektiv och utmanar vårt tankesätt. BillerudKorsnäs är ett internationellt företag med stark lokal förankring som utvecklas och växer – vill du växa med oss och utmana konventionella förpackningar för en hållbar framtid?

Vi söker en vikarie till en tjänst som Customer Service Specialist. Vikariatet är ca 1 år och vi ser helst att du kan börja snarast möjligt och senast 1 maj för att få tid för upplärning innan semesterperioden.

Skärblacka bruk är en av sju produktionsenheter inom BillerudKorsnäs. Vi producerar ca 360 000 ton förpackningspapper per år som levereras till kunder runt om i världen. Avdelningen Customer Service Mill ansvarar för kundorderhantering, allokering, produktionsplanering och leveransplanering. Ansvaret innebär att förstå och tillgodose kundernas behov i samförstånd med produktionsenheternas och logistikkedjans behov, möjligheter och begränsningar.

Som CSS kommer du att vara en länk mellan våra kunder, Sales Managers och Customer Service Mill och tillse att de får rätt information i rätt tid.

Om tjänsten Dina huvudsakliga uppgifter är att ge våra kunder professionell service and därmed bidra till kundnöjdhet. Detta innefattar bl.a.;

Kontaktperson och ansvarig för tilldelade kunder Hantera och förmedla kundfrågeställningar Förbereda, registrera och bekräfta kundorder Fakturahantering inklusive betalning- samt bonusuppföljning Hålla kunder uppdaterade på orderstatus och avvikelser Prioritera order i samråd med Sales Managers
Kvalifikationer Vi tror att du som söker har en högre utbildning inom logistik eller ekonomi alternativt längre arbetslivserfarenhet inom yrkesområdet som kan anses som likvärdig. Du ska kunna skriva och prata svenska samt engelska obehindrat samt även ha goda kunskaper i minst ett annat språk. Det är en fördel om du har erfarenhet från pappers-massaindustrin eller liknande processindustri.

Personliga egenskaper Som person är du kommunikativ med en hög känsla för service. Du är välorganiserad och bra på att planera och prioritera i ditt arbete. Vidare är du en duktig problemlösare som kan hantera att förutsättningarna ändras.

Kontakt Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Fredrik Hoff, Chef Customer Service Mill Skärblacka, på telefon 011- 24 57 33

Välkommen med din ansökan senast den 14 april! Urval kommer att ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Mona Nyqvist

Marie Asker
+46 0555-41116
Ulrica Johansson
026-15 16 34, 070-795 16 34
Ulrica Johansson

Magdalena Finné

Kristina Karlsson

Tim Paradis

Peter Fors, Chef Centralt Underhåll
+46 011-24 56 43
Johan Wedin, IT Manager Servicedesk
+46 070-516 42 43
Ulrica Johansson
+46 026-15 16 34, +46 070-795 16 34

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BillerudKorsnäs
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid Vikariat ca 1 år
  • Publicerat: 27 mars 2017

Besöksadress

Fröviforsvägen
None

Postadress

BillerudKorsnäs Frövi
Frövi, 71880

Liknande jobb


Planerare Spannmål

30 oktober 2024

18 oktober 2024

Vi söker en Demand Manager

17 oktober 2024