Customer Service Support

Customer Service Support

Arbetsbeskrivning

AkzoNobel har passion för färg. Vi är experter inom den ädla konsten att skapa färg och ytbehandlingar, och sätter standarden för måleri och ytskydd sedan 1792. Vår varumärkesportfölj i världsklass – Nordsjö, International, Sikkens, Interpon m.fl. – väljs med förtroende av kunder världen över. Vi har verksamhet i alla Nordiska länder, produktion och produktutveckling på våra siter i Sveriga och cirka 1 200 anställda. Vårt huvudkontor ligger i Nederländerna och företaget är aktivt i 150 länder, med cirka 34 500 talangfulla medarbetare som är starkt engagerade i att leverera högpresterande produkter och tjänster på den nivå som våra kunder förväntar sig.


Har du en passion för färg och vill jobba i en internationell arbetsmiljö? Är du lösningsorienterad och sätter alltid kunden främst? Då kanske det är du som är vår blivande Customer Service Support!

Vad kommer du att göra?
I rollen som Customer Service Support för Powder Coatings Nordic / Baltic kommer du att stödja och säkerhetsställa kundtjänstens mycket professionella interaktioner med kunder i samband med deras orderhantering, klagomålsregistrering samt övrig administration på avdelningen. Du kommer ha nära kontakt med sälj och närmsta kollegor inom Customer Service. Några av dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara följande:
• Följa upp inköpsorder från AkzoNobel siter i Europa för att säkerställa leverans
• Administrera Non Product Related inköpsorder (NPR)
• Orderhantering: Fungera som en nyckelroll i orderhantering där du ansvarar för hela kedjan, allt från mottagande av en order till införandet av ordern i vårt ordersystem till leverans av denna
• Hantera returer
• Fakturaprocess: vara behjälplig vid fakturafrågor, förhindra felaktig fakturor och krediter/debiteringar
• Vara en aktiv del i förändrings- och förbättringsarbete

Tjänsten är en visstidsanställning på 12 månader, med start omgående, med goda chanser till förlängning. Du kommer vara placerad på vår site i Angered och rapportera till Martin Elm, Customer Service and Sales Excellence Manager.


Vem är du?
Som person trivs du i en supporterande roll där du är behjälplig med diverse frågor för att lösa de utmaningar som kan uppstå. Du är en social och serviceminded människokännare som alltid sätter kunden i fokus. Vi tror också att du är lösningsorienterad, tålmodig och har förmågan att prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du har en flexibel inställning till ditt arbete och trivs med att arbeta i team.


För att du ska bli riktigt framgångsrik i rollen som Customer Service Support ser vi att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du behöver även känna dig trygg i svenska och engelska i tal och skrift då det är mycket internationella kontakter. Det är meriterande om du har kunskaper i SAP då vi idag arbetar i det utöver bland annat MS Office.

Vad erbjuder AkzoNobel?
Hos oss på AkzoNobel möts du av en varm och välkomnande atmosfär, där vi tillsammans arbetar för att ständigt nå målet att vara världsledande inom färg- och ytbehandlingar. Med fokus på mångfald och innovation arbetar vi aktivt med våra medarbetare för att du ska trivas och utvecklas kontinuerligt. Detta ligger även till grund för att vi är utnämnda till ett av Sveriges Karriärföretag 2020. Vi erbjuder dig en internationell arbetsmiljö där du får ta dig an givande och utmanande projekt som vidgar dina sinnen och utmanar din företagsamhet. Du kommer att arbeta med kompetenta och likasinnade kollegor som delar din inställning och entusiasm. Välkommen till oss!


Din ansökan
Vi välkomnar människor från alla olika bakgrund som ser hållbarhet, säkerhet och integritet som viktiga principer. Om du har en passion för färg, ta då steget och lämna in din ansökan redan idag för din chans att få jobba tillsammans med oss!


Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via email.


För ytterligare information om tjänsten, vänligen kontakta Martin Elm, Customer Service and Sales Excellence Manager, +46 761 37 7570
För mer information om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Christina Borin, Talent Acquisition Partner, +46 76 112 8564

Kontaktpersoner på detta företaget

Talent Resourcing Partner Ingrid Schollin

Petri Örn
031-928630
Mattias Johansson
031-928608

Sammanfattning

  • Arbetsplats: INTERNATIONAL FÄRG AKTIEBOLAG ANGERED
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 mars 2021
  • Ansök senast: 11 april 2021

Besöksadress

HOLMEDALEN 3
GUNNILSE

Postadress

BOX 44
ANGERED, 42422

Liknande jobb


Customer Success Manager!

Customer Success Manager!

29 november 2024