OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Vill du bli en del av ett snabbt växande varumärke på kundservice hos en utmanare inom e-handelsbetalningar!
Avarda är specialister inom betalningar på nätet och i butik i Norden och Baltikum. Genom en mycket stark ägare i TF Bank AB har vi erfarenhet av att skapa betallösningar för handlare sedan 1980-talet. Vår lösning är inte ”one size fits all” utan vi vill anpassa vår betallösning utifrån varje handlares unika behov. Allt för att skapa ett värde större än bara en betallösning. Vi strävar alltid efter att våra handlare skall stärka sitt eget varumärke genom hela köpresan, likväl som efter genomfört köp.
Din roll
Tjänsten innefattar ansvar för att operativt planera, följa upp och coacha ditt team samt hålla ett tight samarbete med övriga avdelningar på bolaget för att förbättra våra kundlöften. Dina medarbetare är kundservice - och backofficerepresentanter som kommunicerar med våra kunder via mail, telefon och chatt. Utöver det operativa arbetet ansvarar du även för rekrytering av nya medarbetare och att driva förändring i befintliga och närliggande processer - allt med målet att ge våra kunder service i världsklass!
Dina framtida arbetsuppgifter?
• Coaching och feedback av medarbetare
• Fullt personalansvar
• Medarbetarsamtal - Lönesamtal
• Schemaläggning och resursplanering
• Delta i projekt för att skapa en bättre kundupplevelse
• Mätning av kundnöjdhet
• Rekrytering
• Arbeta operativt med allt arbete inom kundservice
Rapportering sker till Operation Manager
Som Customer Service Team Leader har du som huvudmål att förbättra servicen till våra kunder med bra hanteringstid, högre kundnöjdhet och färre återkommande frågor.
Du arbetar med individuell coaching och feedback av våra medarbetare, sätter individuella mål och hjälper till med uppföljning av dessa. Du arbetar kontinuerligt med utvärdering av rutiner och processer – samt effektivisering av dessa för att underlätta arbetet för våra medarbetare och därigenom förbättra kundupplevelsen.
Vem är du?
Är du målinriktad och driven person som är en naturlig ledare och brinner för ett coachande och närvarande ledarskap? Är du strukturerad och älskar utmaningar? Hos Avarda för du möjlighet att vara med på en fantastisk resa i ett snabbt växande företag, ett bolag som ständigt utvecklas och letar efter personer som vill utvecklas tillsammans med oss. Låter det spännande?
• Vi söker dig som har 2–4 års erfarenhet av att arbeta i en liknande roll, gärna med bakgrund inom konsumentinriktad e handel
• Du har erfarenhet av att arbeta strukturerat med uppsatta mål och uppföljning av KPI:er samt förbättringsarbete
• Minst genomförd gymnasieutbildning
• Är van att leda dig själv och räds inte att ta egna initiativ
• Har goda IT kunskaper samt håller dig uppdaterad inom den digitala utvecklingen
• Du har erfarenhet från ärendehanteringssystem
• Du har utmärkt förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska. Kan du dessutom norska är det meriterande då vi har stark tillväxt i Norge
• Du har erfarenhet från att arbeta med ett coachande ledarskap
Som person är du flexibel och stresstålig – Du uppskattar ett högt tempo och har förmåga att prioritera bland olika uppgifter och deadlines. Du är driven av att leverera resultat. Du är en mästare på att kommunicera, att ge feedback samt att säkerställa en hög trivsel bland dina medarbetare. Utöver stimulerande arbetsuppgifter och möjligheten att utvecklas i din roll erbjuder vi dig en roll hos ett välmående och snabbt växande företag. Är du prestigelös med ett positivt sinnelag så är detta arbetsplatsen för dig! Låter det intressant, vill du vara med på vår resa? Välkommen med din ansökan!