Customer Service Team Manager

Customer Service Team Manager

Arbetsbeskrivning

Team Manager för kundservice
Är du en engagerad chef, som är intresserad att arbeta i en kundtjänstmiljö? Vill du vara en del av att leda ett fantastiskt team av kundtjänstrådgivare som arbetar med kundsupport på uppdrag av vår kund – ett globalt företag som är ledande inom diabeteshälsovårdsbranschen? Har du erfarenhet av att arbeta med KPI:er, leda personal och medarbetarengagemang? Då har vi rollen för dig på Sitel i Köpenhamn!
På Sitel arbetar vi med kundservice och support på uppdrag av olika företag som är marknadsledande inom sitt område. Vi söker en Team Manager, som vill vara en del av en dynamisk och ambitiös callcentermiljö, där vi fokuserar på att leverera bästa resultat inom kundservice. Som Team Manager kommer du att ansvara för att coacha, stötta och motivera ett team av kundtjänstrådgivare. Det är absolut nödvändigt att du prioriterar god kommunikation, utveckling och medarbetarnöjdhet, samtidigt som du hanterar och underhåller våra kunders processer, rutiner och KPI:er i ditt team.
Om arbetet
Denna position kräver att du kan:
• Guida, coacha och hantera ett team av kundtjänstrådgivare så att vi kan säkerställa kontinuerlig stabilitet av våra och våra kunders KPI:er.
• Vara drivande i medarbetarsamtal samt andra relevanta möten med dina medarbetare.
• Säkerställa en god och snabb kommunikation med vår Operations Manager.
Du kommer också att:
• Arbeta tillsammans med vår Rekryterare och vara en del av rekryteringsprocessen för ditt team.
• Upprätthålla en miljö som prioriterar lagarbete, ambition, utveckling av våra medarbetare med fokus på högt engagemang.
• Arbeta för en kultur som prioriterar öppen och ärlig kommunikation och feedback.
Du kommer att rapportera till vår Operations Manager och ingå i ett härligt team, där vi fokuserar på kunskapsfördelning, bra kommunikation och höga ambitioner.
Om dig
Vi letar efter en självsäker och synlig ledare som kan motivera, vara drivande och entusiastisk för att nå framgång och att leverera vår klients definitioner av perfektion. Genom resultatstyrning kommer du att utbilda, coacha och vara en inspirerande ledare för att säkerställa att våra kunders mål uppfylls.
Vad vi söker av dig
• Du talar ett av de nordiska språken (både skriftligt och muntligt) samt engelska.
• Du kan visa erfarenhet av att uppnå resultat mot KPI:er.
• Du besitter utmärkta utvecklings- och kommunikationsförmågor.
• Analytiskt tänkesätt och mycket bra problemlösningsförmåga.
• Stark organisatorisk förmåga.
• Påvisbar ledarskapserfarenhet.
• Motiverad, proaktiv och entusiastisk.
Varför du ska välja att arbeta för Sitel
På Sitel är personalen vår viktigaste tillgång vilket innebär att vi är stolta över att hitta de bästa, mest begåvade och drivna medarbetarna som kommer att bli fantastiska kollegor.
Bland fördelarna med att arbeta hos oss är en fantastisk social miljö med en atmosfär av glädje, högt tempo och stora ambitioner.
Vi tar hand om dig, dina framsteg och ser till att du har rätt förutsättningar för att leverera bästa resultat.
Arbetsplatsen är Sitels kontor i Sluseholmen 2-4 i Köpenhamn.
Vi kommer att granska ansökningar och genomföra intervjuer tills vi hittar rätt person, så vänta inte med att ansöka om du känner att den här annonsen sammanfattar din karaktär och dina ambitioner.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sitel Group SVEG
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 december 2022
  • Ansök senast: 1 januari 2023

Postadress

Herrögatan 25
SVEG, 84222

Liknande jobb


23 december 2024

Kundservicechef till Brigo

20 december 2024

19 december 2024