OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vilka är vi?
Så, du klickade på den här arbetsbeskrivningen om en Team Manager till vår Kundservice eftersom du har erfarenhet och tänker "Det här kan vara något för mig". Lite visste du att det du just har gjort är att ta det första steget mot att bli en del av det mest fantastiska team du kan tänka dig.
Nej, det är inte en överdrift. Du kanske klickade på länken för att du har använt vår tjänst tidigare och gillade tanken på att att det ska vara enkelt att hämta ut ditt paket när du har handlat online?
På Instabox erbjuder vi våra kunder en snabb och okomplicerad leveransservice - för att göra vardagen enklare. Vi arbetar ständigt för att vara marknadsledande och försöker alltid utmana oss och uppmuntrar våra anställda att göra detsamma - att växa och skapa utveckling. Inget annat team i företaget spelar en större roll när det gäller service än, du gissade rätt, Kundservice. För låt oss vara helt ärliga, när något går fel vill du ha en lättillgänglig och hjälpsam person som löser situationen så snabbt som möjligt. Det är här vi kommer in.
Din roll
Du kommer att vara med om att starta upp vårt nya Kundservice-kontor i Sundsvall, där det i början främst kommer att handla om att rekrytera in personal och få allt up and running. Kan även innebära en del resor till Stockholm.
Vårt team i Stockholm är ungt, energiskt och har människor som ser till att varje skift är roligt, även när du befinner dig mitt i en storm. Att vara en del av Instabox innebär att vara dina kunders ansikte. Teamet har dagligen kontakt med flera tusen, ja tusentals användare, och levererar alltid utmärkt service och hjälp. Så skall det även bli i Sundsvall.
Du kommer att leda en grupp Kundservice -agenter som arbetar för att svara på frågor av olika storlekar och kvaliteter via telefon, sms och mail. Vi litar på att våra kollegor gör så gott de kan med gott omdöme i kommunikationen med kunden, men ibland kommer det att behövas vägledning och erfarenhet, där du och de andra ledarna kommer in. Ditt jobb kommer vara att motivera samt vara en mentor för teamet på ett sådant sätt att våra kunder fortsätter att ha positiva erfarenheter i interaktionen med Instabox.
Vi har öppet mellan 8-22 på vardagar och 9-22 på helger, så du måste ha möjlighet att arbeta både kvällar och helger.
Vem är du?
För att lyckas i rollen som Team manager tror vi att du trivs med att arbeta i en arbetsmiljö som upplever regelbundna snabba förändringar. Du bör ha en god servicekänsla och tycka att problemlösning är roligt - du vill göra mycket av det. Vi söker också dig som ser dig som en motiverande, tar ledarrollen och en person andra kan komma med stora och små frågor.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från:
- Två års av kundservice eller liknande tjänst med erfarenhet av ledning
- Erfarenhet av att rekrytera och anställa ny personal
- Utbilda och coacha ny personal
- Har tekniskt förståelse för användningen av IT -system och är bekväm att arbeta med en dator (vem är inte i dessa dagar)
- Bekväm med att uttrycka dig på svenska och engelska både skriftligt och muntligt - modersmål eller dokumenterad skicklighet med antingen danska, norska eller tyska är dessutom mycket positivt men inget krav
- Om du har erfarenhet av att ha arbetat i Zendesk tidigare kommer det att hjälpa dig väl i början, men det finns inga krav för att ha kunskap om detta i denna roll