OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu ges möjligheten att leda kundserviceteamet hos ett av världens mest innovativa företag inom maskin- och industriteknik. Har du erfarenhet av kundservice sedan tidigare och vill ta ett steg vidare i karriären för en ledande position där du blir nyckelperson i att stödja teamet i det operativa med ett personligt ledarskap och resultatinriktad sinne är du rätt person för rollen. Läs mer nedan och sök tjänsten redan idag, då det är start omgående!
OM TJÄNSTEN
Vi söker för kunds räkning en Customer Service Teamlead till deras huvudkontor. Uppdraget är på heltid med start omgående och sträcker sig inledningsvis 6 månader med mycket goda chanser till förlängning då ambitionen är långsiktig såvida alla parter är nöjda.
Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos kund. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
Du erbjuds
* En händelserik arbetsplats präglad av täta interna samarbeten, där utveckling och innovation alltid står i fokus
* Inspirerande kollegor och trivsam arbetsmiljö med mycket framåtanda och bra sammanhållning
I rollen som Customer Service Teamlead för företagets kundservice ansvarar du för anställda inom kundservice. Ditt ansvar är att leda, coacha och säkerställa högkvalitativ service till kunder samt hantering av inkommande kund- och larmcentral. Detta genom arbetsuppgifter som bland annat:
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Leda teamet genom tydliga mål och feedback
* Stödja teamet vid kundärenden och klagomål
* Samarbeta med andra avdelningar för att effektivisera processer
* Genomföra kvalitetskontroller för att säkerställa hög servicekvalitet
* Operativt arbete inom kundservice
VI SÖKER DIG SOM
- Har arbetslivserfarenhet inom kundservice
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift, då det används i det dagliga arbetet
- Har mycket goda kommunikations- och ledarskapsfärdigheter
- Har god data- och telefonvana
Det är även meriterande om du:
- Har arbetslivserfarenhet av en liknande ledande roll inom kundservice
För rollen värderar vi dina personliga egenskaper högt och söker dig som är/har:
- Kommunikativ
- Problemlösande
- Samarbetsförmåga
Övrig information
* Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid
* Omfattning: Heltid, 40 h/v
* Uppdrag: 6 månader initialt där ambitionen är långsiktigt såvida alla parter är nöjda
* Placering: Stockholm
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231