Customer Service till Encitech

Customer Service till Encitech

Arbetsbeskrivning

Nu finns en möjlighet för dig som drivs av att ge genuin service att bli en del av Encitech och dess fortsatta tillväxtresa. Som Customer Service på Encitech får du arbeta i en bred administrativ roll. Encitech erbjuder produkter och lösningar för många branscher på många marknader. Varmt välkommen att läsa vidare!

Om vår kund
Encitech är ett svenskt företag med 40 års erfarenhet av konstruktion, tillverkning och global distribution av elektroniska komponenter. Vår kärnverksamhet är tillverkning av kåpor och kontaktdon, för både kabel och kretskort. Utöver vårt egentillverkade produktsortiment är Encitech också en distributör för flera välkända fabrikat. Detta innebär att vi kan erbjuda produkter och lösningar för många branscher, vilket inkluderar järnvägssystem, tung industri, medicinskteknisk utrustning, militär utrustning, telekommunikation och den marina marknaden. Våra egentillverkade produkter marknadsförs under varumärket "Encitech" och säljs via vårt nätverk av återförsäljare och dotterbolag runt om i världen.

Företaget omsätter idag ca 65 MSEK och består av ca 20 anställda. Encitech ägs av Beijer Tech som är en del av börsnoterade Beijer Alma. För mer information om företaget se: www.encitech.se


Dina arbetsuppgifter
Som Customer Service på Encitech är du en viktig lagspelare och har många kontaktytor både internt och externt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av att administrera och registrera ordrar i affärssystemet Pyramid. En central del i rollen innefattar även att ge en förstklassig serviceupplevelse i alla typer av kundrelaterade ärenden. Vidare kommer du att:

• Hantera produkt- och leveransfrågor
• Bevaka leveranstider och säkerställa kommunikation med kunderna
• Hantera förfrågning och skapa enklare offerter
• Orderhantering
• Kundsupport via mejl och telefon

Vi erbjuder dig ett varierande och spännande arbete i ett mindre och globalt företag med en stark entreprenörsanda och trevliga kollegor. Företagskulturen är familjär och präglas av laganda och engagemang. Placering är på Encitechs kontor i Söndrums industriområde. Du kommer ha nära samarbete med inköp och produktion, du rapporterar till försäljningschef. Arbetstiderna är kontorstid.

Din profil
Vi söker dig som tidigare har arbetat i en administrativ roll, till exempel som orderadministratör, innesäljare eller kundtjänst. Vi ser att du är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift, såväl i svenska som i engelska då kontakt sker med våra kunder utanför Sveriges gränser. Vi ser även att du har goda kunskaper i Office paketet.

För att trivas i rollen tror vi att du stortrivs med att ha kundkontakt och drivs av att ge service. Din sociala kompetens bidrar till att du med lätthet kommunicerar och bygger relationer både externt med kunder och leverantörer men också inom organisationen. Ditt arbetssätt karakteriseras av ett stort ansvarstagande tillsammans med ett högt eget driv, vilket underlättar dina arbetsuppgifter då tempot i organisationen emellanåt är högt.

Encitechs produkter är unika, har du en teknisk förståelse är det därmed ett plus. Andra starkt meriterande kunskaper är erfarenhet av affärssystemet Pyramid.

Låter tjänsten intressant?
Det hoppas vi! Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 2022-05-29. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Rekryteringskonsult Angelica Asplid på Angelica.asplid@effektiv.se. Vi ser fram emot din ansökan.

Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga - ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.

För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt hos Encitech.

Sökord
Custumer Service, Sales, Office Administration, Innesälj, Kundsupport, Orderhantering, Orderadministratör, Kundtjänst

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Effektiv Halmstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2022
  • Ansök senast: 29 maj 2022

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024