Customer Service  till Ford Motor Company

Customer Service till Ford Motor Company

Arbetsbeskrivning

MSX International är en global ledare i att erbjuda konsulttjänster till fordonsbranchens återförsäljarled och eftermarknad, inklusive leverans av outsourcade helhetslösningar. Med 6000 medarbetare världen över och helägt av Bain Capital, arbetar vi med en ambitiös plan för tillväxt, både organiskt och genom förvärv. Vi är mycket stolta över vårt team bestående av ca 14 experter som levererar mätbara resultat med hög kvalité och är ”partner of choice” för våra kunder. ca 10%.


Är du dansktalande, älskar service samt har ett bil- teknikintresse?
 
MSX International söker nu dansktalande kundservicemedarbetare till vår kund Ford Motor Company. I rollen som kundservicemedarbetare handlägger du dagligen ärenden i ett ärendehanteringssystem där dator och telefon är dina främsta arbetsredskap.

Tjänsten som kundservicemedarbetare passar dig som är van vid att hantera ärenden via telefon och mejl och som brinner för att ge förstklassig service.

Arbetsuppgifter:
• Svara professionellt på kundernas frågor via email och telefon.
• Säkerställa svar/lösning på kundernas frågor/klagomål kring bilägarskapet.
• Samarbeta med återförsäljarna för klargörande i olika specifika ärenden.
• Driva vidare eller eskalera ärenden som inte kan lösas i kundkontaktcentret.
• Logga och bearbeta data i Fords CRM system.

Omfattning och Arbetsplats:
Placering i Göteborgsområdet. Anställning sker hos oss på MSX International. Vi erbjuder en 100% tjänst förlagd måndag – lördag efter schema. Avdelningen har öppettider 9-21, mån - lör. 

Är du den vi söker?
Vi söker dig som är en duktig problemlösare samt arbetar strukturerat och självgående i de uppgifter du tar dig an. Då du kommer att ha mycket externa kontakter ser vi även att du är duktig på att kommunicera. Tjänsten passar dig har erfarenhet från arbete med administration och kundservice alternativt erfarenhet inom fordonsbranschen. Erfarenhet från arbete och kunskap om elbil, hybridbil samt laddteknik är stark meriterande. Vi ser också att du talar och skriver danska samt engelska obehindrat samt har goda IT kunskaper.

Vi erbjuder:
Som kundservicemedarbetare kommer du att arbeta i en varierande och stimulerade miljö. För rätt person är detta en unik möjlighet kunna påverka resultatet för märket och återförsäljarnätet.

I rollen kommer du också att vara en viktig del i ett dynamiskt, kunnigt och dedikerat team såväl hos kund som hos MSX.  MSX har kollektivavtal samt erbjuder friskvårdsbidrag.

Ansökan:
Stämmer detta in på dig? Ansök redan idag via vårt ansökningssystem med registrerat CV samt personligt brev. Vi tar inte emot ansökningar via andra sidor eller via mejl. Alla ansökningar behandlas löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Recruitment Coordinator & HR assistant Ninni Andersson
+46 (0)31 337 88 54
HR-Manager Bodil Carlsen
+46 (0)31 337 88 43
HR Manager Anders Thor
+46709227627
Team Leader Yashar Maleky
0046 (0)768 79292
Recruitment Specialist Helen Rubin
0709-227627
Recruitment Specialist Helen Rubin
+46(0)709-227627
Account Manager Predrag Bojanic
+46 (0)704 174266
Recruitment Specialist Helen Rubin
031-3378840
Recruitment Coordinator & HR assistant Ninni Andersson
+46 (0)31 337 88 54
Recrutiment Specialist Josefine Regnér

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MSX International Ltd
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 maj 2020
  • Ansök senast: 31 maj 2020

Besöksadress

Drakegatan 7
None

Postadress

Drakegatan 7
Göteborg, 41250

Liknande jobb


Servicetekniker

Servicetekniker

23 december 2024

Kundservicemedarbetare

Kundservicemedarbetare

23 december 2024

Kundinformatör till Länstrafiken Region Kronoberg

Kundinformatör till Länstrafiken Region Kronoberg

23 december 2024

23 december 2024