OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
LensWay Group söker nu fler talanger till deras kundcenter i Kista. Vi letar efter dig som är smått fantastisk på att wow:a kunder med förstklassig service. Och med dig ombord tror vi att den bästa typen av magi kan hända. Sök redan idag!
Arbetsbeskrivning
Till LensWays prisbelönade kundservice ringer både nya och befintliga kunder, din uppgift blir att erbjuda förstklassig service i alla lägen. Många frågor handlar om våra produkter: linser, glasögon och solglasögon. I din roll som kundservicemedarbetare kommer du dels sälja våra produkter dels ge information om produktnyheter, leveranser och betallösningar samt besvara mail, chatt och sköta kontakten på sociala medier. Ungefär en dag i veckan kommer du även att variera dina arbetsuppgifter genom att vara behjälplig i vårt showroom där du möter kunder och hjälper dem på plats. Att vara kundservicemedarbetare hos oss innebär att du hjälper människor till ett bättre liv - genom bättre syn!
Vem är du?
Du är en person som brinner för service och att hjälpa människor, har en personlig struktur i ditt arbete samt är utåtriktad och trivs bra med att arbeta i ett team. I din roll blir du en ambassadör för LensWay och är vårt ansikte ut mot kunderna. Ett arbete som både är stimulerande, utmanande och roligt. Vi ser gärna att du:
- Finner tillfredsställelse i att hjälpa människor
- Är duktig på att skapa relationer och förtroende
- Vill ta eget ansvar
- Tycker det är viktigt att göra ett bra jobb
- Är flexibel och vill utvecklas
- Kan uttrycka dig obehindrat i svenska språket i både tal och skrift
- Är lösningsorienterad
Meriterande
- Tidigare erfarenhet från optikbranschen
- Tidigare erfarenhet från serviceyrken och att möta kunder i butik
- Talar flera nordiska språk
Vad kan vi erbjuda
Utöver en stimulerande tjänst och en arbetsplats fylld med glada och engagerade medarbetare erbjuder vi Lensway-anställda utbildning, kollektivavtal och förmåner i form av friskvårdsbidrag, särskilt rabattpaket för träning på SATS, tjänstepension och exklusiva personalrabatter.
Om LensWay
LensWay Group är ingen traditionell e-handlare, utan vi är passionerade pionjärer inom svensk och europeisk näthandel! Som sedan år 1999 har sett saker med nya ögon för att wow:a våra kunder och erbjuda prisvärda linser och glasögon online. Alla 100+ anställda brinner dagligen för vår mission ”Improving lives by improving sight” då synen är en dyrbar gåva, men att se klart är ju långt ifrån självklart. Vi verkar i hela Norden med två olika varumärken och ägs av det globala optikföretaget EssilorLuxottica.
Praktiskt
Arbetstider: Rullande på 9 veckors schema. Mån-torsdag: 07:50-20:05 (tre olika pass 07:50-16:35, 09:20-18:05 & 11:20-20:05) Fredag: 07:50-16:35 Lördag: Stängt. Söndag: 9:50-18:20
Anställning: Konsultuppdrag 6 månader med chans till överrekrytering eller förlängning
Lön: Timbaserad månadslön
Plats: Kista, Stockholm
Start: Så snart som möjligt, intervjuer hålls i augusti
I den här rekryteringsprocessen samarbetar LensWay Group med The Wofi. Frågor gällande tjänsten är varmt välkomna till ansvarig rekryterare Tom på telefonnummer 0762 135 006 eller via mejl tom@thewofi.se. Selektering av Cv:n och intervjuer hålls löpande så visa ditt intresse för tjänsten redan idag. Sist men inte minst: Vi ser fram emot just din ansökan!
Sökord: Kundtjänst, kundservice, Lensway, Kista, Support, kundtjänstjobb, kundservicejobb
Kontaktpersoner på detta företaget
Julia Olsson
Emil Dreca
Michelle Nilsson
Moa Kalström
Julia Ronge