Customer Service till välkänt bolag i Göteborg

Customer Service till välkänt bolag i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Brinner du för administration och service? Till vår kund i Göteborg söker vi nu en Customer Service till deras orderavdelning!

Här får du arbeta med support över telefon och mejl och du kommer få stor nytta av dina tidigare administrativa kunskaper. Har du dessutom arbetar med ordhantering och licenser, samt gillar att lösa problem så är detta jobbet för dig!Vår klient är en ledande global koncern som erbjuder programvaror och system som underlättar för yrkespersoner inom ekonomi och redovisning. På avdelningen Customer Service stöttar du deras kunder med support och administrerar order och blir en viktig del av orderhanteringen.

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Du kommer att arbeta i ett team med engagerade, professionella och trevliga kollegor. Vi erbjuder ett arbete i en ledande global koncern och här kan du på sikt skaffa dig större erfarenheter inom programvaror och ekonomi. 

Tjänsten ska tillsättas efter sommaren och börjar först i månadsskiftet augusti, september. Konsultuppdraget är på ca: 6 månader med goda möjligheter till förlängning eller för rätt person en anställning hos vår klient.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Som Customer Service kommer du stötta upp med administrativa uppgifter inom orderhantering.

Arbetsuppgifterna är bland annat:

• Lägga in ordrar i företagets affärssystem SAP
• Säkerställa och redigera förändringar i SAP
• Kundsupport via mail och telefon
• Underhåll av kundregister (Salesforce) och att skapa licenser
• Administration av utbildningsverksamhet
• Viss GDPR-administration och kredithantering
• Lättare fakturering och annan allmän administration

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Vår klient sitter i anrika Amerikaskjulet vid Södra älvstranden, lokaler med fantastisk utsikt och med bra kommunikationer. Under pågående pandemi arbetar samtliga medarbetare hemifrån och du kommer att erbjudas en gedigen introduktion och upplärning digitalt. På sikt ser man en återgång till kontoret under hösten för samtliga medarbetare.

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet där du blir anställd av TNG och arbetar som konsult ute hos vår klient. Givetvis omfattas du av kollektivavtal, försäkringar och våra andra förmåner.

VEM ÄR DU?

För att snabbt kunna sätta dig in i arbetsuppgifterna måste du ha tidigare erfarenhet från en administrativ roll. Har du även erfarenhet av orderhantering ser vi det som mycket meriterande. I rollen som Customer Service behöver du kunna uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska, både i tal och i skrift. Det är starkt meriterande om du är en van användare av affärssystemet SAP.

Vi önskar att du också har:

• Några års yrkeserfarenhet av en liknande position.
• Kunskap om olika affärssystem, SAP är meriterande
• Kunskap om olika CRM-system, Salesforce är meriterande
• Erfarenhet av att supporta företag, B2B

Som person är du trygg och självständigt och gillar att driva och strukturera ditt arbete på egen hand. Du är organiserad, samarbetsvillig och strukturerad och gillar att prestera under press. Vi ser också att du är en person som motiveras av att lära dig nya saker och tycker om att ge förstklassig service till både chefer och medarbetare med hög integritet.

INTRESSERAD?
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 juni 2021
  • Ansök senast: 4 juli 2021

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


28 november 2024