Customer Service Training & Quality Specialist

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi för kunds räkning en engagerad och erfaren medarbetare för en spännande tjänst som Customer Service Training & Quality Specialist. Du kommer i denna roll att bli del av ett europeiskt team som gemensamt verkar för att utbilda och sätta en hög standard på arbetet som sker på respektive Customer Care-avdelning i samtliga verksamhetsländer. Ditt huvudansvar blir Sverige och du rapporterar direkt till ansvarig EU-chef för utbildning och kvalitet.

Det blir ditt ansvar att utbilda nya kundservicemedarbetare samt hålla management training för teamledare enligt bolagets rutiner och högt ställda krav på service i världsklass. Man arbetar i en mängd olika system och har lagerhållning runtom i EU vilket gör att man som agent parallellt arbetar i många system och behöver förhålla sig till rutiner för respektive arbetsmoment. En del i rollen innefattar också att utbilda personal i nya funktioner och systemimplementationer när detta blir aktuellt. Du kommer även att vara ansvarig för quality monitoring vilket innebär att utvärdera hanteringen av kundärenden som kommer in via telefon och mejl i syfte att säkerställa att de ger utmärkt service och följer serviceteamets policys och rutiner. Denna position kommer att fungera som en konsultativ resurs genom att presentera rekommendationer avseende prestation och processer till ledningen och samarbeta med kundserviceavdelningen för att ge löpande feedback och utvärdera deras coachningsprogram och feedbackmetoder.

Arbetsuppgifter
Ansvar för utbildning av nya agenter och teamledare i kombination med att kvalitetssäkra arbetssätt och rutiner
Arbeta med att vidareutveckla befintligt samt ta fram nytt kursmaterial och anpassa utbildningen efter rådande behov
Genomföra löpande utvärdering av arbetet som sker på avdelningen följt av coachning och feedback för att åtgärda förbättringsområden
Arbeta med analys av resultat och skapa statusrapporter om utbildningsfrågor och åtgärdsförslag som du sedan delar till berörda parter

Vi söker dig som
Har en flerårig bakgrund inom kundservice, där du arbetat i ledande position under minst två år
Arbetat med utbildning och coachning av nya medarbetare och är trygg i att ta fram bra utbildningsmaterial
Besitter utmärkt skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga där du är bekväm i att coacha andra och kan anpassa material efter mottagare
Har god analytisk förmåga där du kan omvandla siffror och resultat till meningsfulla utbildningar och processer
Talar och skriver flytande svenska och engelska då du kommer att arbeta på båda språk dagligen


Vi lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten i denna rekryteringsprocess. Vi ser gärna att du själv arbetat som agent och tagit klivet till en ledande roll för att nu vilja ta nästa steg. Du förväntas vara engagerad i andras framgång och brinner för att utbilda och i förlängningen utveckla dina kollegor. Goda presentationsfärdigheter och förmåga att engagera deltagarna under träningspassen blir en viktig aspekt i denna roll. Att kunna agera självgående, men också veta när du själv behöver eskalera ärenden eller be om hjälp blir också viktigt i kombination med en flexibel inställning där du anpassar arbetssätt och processer efter verksamhetens och kollegornas behov.

Om anställningen
Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av OIO för att på sikt bli anställd av kund. Vi har som uttalad ambition att du efter 6 månader blir direkt anställd hos kund förutsatt att du trivs och båda parter är nöjda med samarbetet.

Omfattning: Heltid - kontorstider (8-16.30) - möjlighet till hemarbete 1-2 dagar/vecka
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid, dock högst 1 månad
Placering: Göteborg
Kontaktperson: Dino Segetalo - dino@oio.se
Lön: Fast månadslön

Om OIO

Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OIO - Göteborg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 juni 2023
  • Ansök senast: 28 juli 2023

Liknande jobb


Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

25 november 2024

23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024