OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OM FOOTWAY
Team Footway driver specialiserade butiker online. Vi vill skapa relevanta platser för mötet mellan kunder och tillverkare. Kundernas värderingar inom kvalitet, pris och miljö tror vi kommer vara avgörande för framtidens produkter.
Med vår tillväxttakt ställs vi ständigt inför nya utmaningar och tvingas tänka bortom ett traditionellt sätt att arbeta med kundsupport. Vi befinner oss i ett otroligt spännande skede just nu med en nylanserad plattform och 8 specialiserade onlinebutiker som under året ska bli fler. Våra online butiker finns idag på 24 marknader och servar årligen över 3 miljoner kunder med ca 800 varumärken.
Vi är långt ifrån traditionella, försöker att inte ta oss själva på för stort allvar och jobbar hela tiden med att utveckla vårt självledarskap. Vi strävar efter att arbeta i helt autonoma team och trivs inte i hierarkiska strukturer. Saker som ligger oss varmt om hjärtat är kundupplevelse, kontinuerligt lärande och kamratskap. Säger du “enkelhet, automatisering och ett datadrivet arbetssätt” säger vi JA!
Vill du vara med på en spännande resa, i ett snabbt växande företag där din roll präglas av service och kundkontakter? Nu söker Workz en till ny medarbetare till kundservicen hos Footway. Företaget växer så det knakar, är redan störst i Norden och säljer i flera länder i Europa. Inför blackfriday, julhandel och mellandagsrean behöver vi stöttning i teamet!
OM TJÄNSTEN
Kundteamet är Footways hjärta. Här jobbar ett charmigt och varmt team om ca 20 personer. Vi är stolta över våra olikheter, men också över vår gemenskap i kärleken för språk, nya kulturer, teamkänsla och kundnöjdhet. Teamet jobbar tätt tillsammans och ansvarar gemensamt för att upptäcka och lösa eventuella problem. Utöver den dagliga hjälp du bistår våra kunder med på telefon, mail och sociala medier finns möjligheten att arbeta med andra projekt kopplat till hur vi förbättrar kundupplevelsen. Automatisering, digitalisering och crowdsourcing är några exempel på detta - bara du själv sätter gränserna.
VI SÖKER DIG SOM
• Talar och skriver svenska och engelska obehindrat samt förståelse för annat nordiskt språk
• Har en genomgången gymnasieutbildning
• Har någon erfarenhet av administration eller kundservice per telefon och mail
• Är servicefokuserad och älskar att möta nya människor
• Är en orädd problemlösare med förmåga att hitta lösningar och ta beslut
MERITERANDE
Språkkunskaper i följande språk:
• Norska
• Danska
• Tyska
• Andra europeiska språk
PRAKTISK INFORMATION
Start: 1 november t.o.m 31 januari 2022
Omfattning: Heltid (visstid 3 månader) för rätt person finns en chans för förlängning.
Lön: Enligt överenskommelse och kollektivavtal
Placering: Kista
Arbetstider: måndag till fredag 08:00 – 17:00
VI ERBJUDER DIG
Workz är specialister på kundservice. Som anställd hos oss får du en rejäl grundutbildning, därefter löpande träning och utbildning inom olika delar av kundservice som kommunikation, kundhantering och affärsmässighet. Efter genomförd utbildning blir du certifierad i kundservice.
Vårt erbjudande till dig som anställd hos Workz Sweden inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor en dedikerad konsultchef som utbildar, utvecklar och finns tillgänglig för dig som konsult hos oss.
KONTAKT
Vid frågor, kontakta vårt rekryteringsteam på rekrytering@workz.se, observera att vi inte tar emot ansökningar per epost
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulrica Engbrink
Jonas Norén
Emmy Angeklint
Sanna Larsen
Daniel Topic