OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för att leverera exceptionell service och vill ansluta till ett stabilt och marknadsledande bolag i sin bransch? Har du en tydlig administrativ ådra och motiveras av självständigt arbete med frihet under ansvar? Då är detta den perfekta tjänsten för dig!
För vår kunds räkning, Omya AB, söker vi nu två stycken Customer Services- and Logistics Assistants, varav den ena kommer att arbeta mot svenska kunder och den andra mot danska.Tjänsterna är placerade Omyas kontor i centrala Malmö, där man sitter i trevliga lokaler. Tjänsterna är på heltid med tillsättning omgående.
Företagspresentation
Omya är en av världens ledande tillverkare av industrimineral – främst fyllmedel och pigment som härrör från kalciumkarbonat och dolomit – och är också en global distributör av specialkemikalier. Omya erbjuder en mängd lösningar som bidrar till kundernas konkurrenskraft och produktivitet inom säljsegmenten Construction, Printing & Writing, Technical Polymers, Packaging, Food, Personal & Home Care, Pharmaceuticals, Agriculture & Forestry, Water och inom Energy. Omya grundades i Schweiz år 1884 och har idag med 8000 anställda en global närvaro på mer än 175 platser i över 50 länder. Omyas verksamhet i Sverige består av Omya AB, Gåsgruvan Kalcit AB och Björka Mineral AB.
För att möta de grundläggande behoven hos nuvarande och kommande generationer, har Omya åtagit sig att genomföra principerna för en hållbar utveckling på alla nivåer i företaget och skapar mervärde genom produkter och tjänster som utvecklats på ett ansvarsfullt sätt. Läs mer om oss på www.omya.com
Tjänstebeskrivning
I rollen som Customer Services- and Logistics Assistant erbjuds du ett varierat, utåtriktat och uppskattat arbete i en miljö vars arbetsklimat andas gemenskap, öppenhet och professionalism. Du kommer att ansluta till ett trevligt, engagerat och kompetent team om 7 kollegor där du kommer att ha många kontaktytor både internt i företaget och externt med leverantörer och kunder. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att:
• Arbeta från ax till limpa med hela kundordern,med ansvar från lagd kundorder till fakturering.
• Utveckla och upprätthålla utmärkta kundrelationer alltid med hög service och tillgänglighet i fokus.
• Back Office support till försäljningsavdelningen i avtal, prisförfrågningar och annan diverse säljadministration.
• Nära samarbete med övriga avdelningar, försäljning och ekonomi i syfte att säkerställa effektiva processflöden och optimal service till kunderna.
• Kredit och debethantering samt allmän kredithantering och fakturering i samband med betalningar och leveransfrågor
• Utveckla och upprätthålla goda relationer med leverantörer och distributörer så väl som interna avdelningar och kollegor.
• Supportera övriga kollegor på kundserviceavdelningen.
• Arbeta i SAP enligt våra Order to Cash och Purchase to Pay processer
Kvalifikationer
För att lyckas i tjänsten tror vi att du som söker har följande kvalifikationer;
- Några års samlad yrkeserfarenhet inom kundservice, ordermottagning, administration, säljsupport eller annan för tjänsten relevant befattning. Har du dessutom erfarenhet från kemikalieindustrin ses det som meriterande.
- Hög IT-mognad och är väl förtrogen med Officepaketet. Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av SAP SD-modul/R3 då detta är systemet som används i det dagliga arbetet.
- Mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska i såväl i tal som i skrift. Kan du dessutom tala danska med danska kunder är det meriterande.
- Erfarenhet av sälj-support i avtal och prisfrågor samt vana av enklare ekonomirelaterade arbetsuppgifter såsom fakturering, kredithantering och motsvarande.
- Du har som minst fullgjord gymnasieutbildning. Har du ytterligare eftergymnasial utbildning inom en för tjänsten relevant område ses detta som meriterande.
Egenskaper
Vi söker dig som brinner för att ge utmärkt service, som trivs med varierade arbetsuppgifter och har en positiv attityd med en förmåga att relatera till en stor variation av människor. Du trivs med självständigt arbete och att driva processer från början till slut men välkomnar även lagarbete tillsammans med dina kollegor. Du är ansvarstagande, proaktiv och har lätt för att prioritera och ser var dina resurser bäst kommer till nytta.
Du stimuleras av problemlösning, trivs med arbete i högt tempo och har en god simultanförmåga. Vidare är du noggrann och värdesätter struktur och ordning för ett lyckat resultat. Är du dessutom tydlig och bekväm i ditt sätt att kommunicera och trivs i andra människors sällskap har du goda förutsättningar att lyckas i tjänsten.
Vi erbjuder?
En utmanande och stimulerande roll i en internationell och framgångsrik organisation, i en informell miljö med duktiga och engagerade medarbetare som tillsammans bidrar till ett positivt arbetsklimat. Du erbjuds bra anställningsvillkor och för rätt person finns goda möjligheter till personlig utveckling.
Ansökan
Du söker tjänsten via länken nedan. Då vi har ett löpande urval till tjänsten är det viktigt att du skickar din ansökan så fort som möjligt för att öka dina chanser att komma med i urvalsprocessen. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Daniel Hilvardén eller Cindy Kristensson, TEMP-TEAM på 040-611 07 70.
Om TEMP-TEAM Sverige
TEMP-TEAM är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och har i snart 40 år framgångsrikt rekryterat medarbetare till såväl börsnoterade företag som mindre verksamheter. Vi är en del av en internationell koncern där vi finns representerade i sex länder med ett 40- tal kontor med tyngdpunkt i Norden där vi har en stark förankring. Vi tillsätter tjänster både inom tjänstemanna- och kollektivsektorn där våra kunder återfinns inom ett flertal olika branscher. Malmökontoret är strategiskt beläget i hjärtat av centrala Malmö där vi sitter i trevliga kontorsmiljöer. Läs gärna mer om oss på www.temp-team.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Christian Lindström
Daniel Hilvardén
Johanna Herrlander
Daniel Hilvardén
040-611 07 70
Daniel Hilvardén
040-611 07 68
Gunde Algebäck
Sanny Malmberg
040-611 07 61
Eva Engelbertsen
031-632078
Johanna Herrlander
0406110765
Eva Engelbertsen