Customer Services Support Operator

Customer Services Support Operator

Arbetsbeskrivning

Till vårt Customer Contact Center inom Digital Enterprise Services söker vi dig som vill arbeta med administration av våra servicekontrakt för våra kunder.

Vill du bidra till att göra världen lite bättre?

Genom att göra hållbara energilösningar mer kostnadseffektiva, utveckla ny teknik för framtidens smarta industri och elektrifiera person- och godstransporter gör vi verklighet av vår vision om en hållbar värld. Som medarbetare hos Siemens Digital Industries kommer du att ingå i en organisation med, i Sverige ca 180 anställda som driver utvecklingen av svensk industri inom digitalisering.

I vår verksamhet inom Digital Enterprise Services är det största fokuset på våra kunder.

Vad kan Siemens erbjuda dig?

Genom marknadens mest innovativa och integrerade plattformar för automation & drivteknik tillsammans med digitala lösningar hjälper vi våra kunder att öka sin konkurrenskraft. Vi har idag en ledande marknadsposition gällande industriella molnbaserade lösningar för Internet of Things (IoT), Industrial Edge samt OT till IT koppling, vilket möjliggör för våra kunder att dagligen skapa värde via den digitala världen. Med digitaliseringen i centrum fortsätter vi att driva den fjärde industriella revolutionen och hos Siemens får du möjlighet att påverka och utforma den digitala framtiden för stora som små företag. Läs mer på www.siemens.se

Din nya roll

Vi söker dig som vill arbeta med kunder och kollegor inom svensk tillverknings- och processindustri.

Som medarbetare i vårt customer contact center, fördelar man arbeten till våra ingenjörer, beställer material, hanterar internationella serviceärenden, SSG och mycket mer. I denna roll är även sammanhållning och administration av våra servicekontrakt en stor del. Du kommer vara kontakten mellan säljare, kund och serviceingenjören som arbetar i kontraktet. Du planerar och följer upp arbetet med förebyggande underhåll och säkerställer att det blir utfört. Vi har just nu en ny typ av servicekontrakt med större omfattning och externa partners och det blir ditt arbete att driva detta. I vårt customer contact center arbetar idag tre personer spridda över landet. Vidare ger du våra kunder den bästa servicen genom utmärkt känsla för deras behov och förståelse för när du kan erbjuda mer av våra tjänster.

Om oss

Vi är en enhet med ca 80 anställda som arbetar med service- och projektleveranser inom vårt affärsområde Digital Industry, där industri- och processautomation är några av våra fokusområden.

Vi jobbar med stort fokus på att hjälpa svensk industri att ha tillgång till sina maskiner med Siemens utrustning både genom förebyggande underhåll och avhjälpande service. Vårt customer contact center är lite av navet i utförandesidan. Din placeringsort kan vara på Siemens kontor i Skellefteå eller i Solna men är du rätt person för jobbet så kan även annan placering diskuteras.

Vem är du?

Du bör ha ett stort intresse för goda kundrelationer och relationer med människor i stort. Service är ditt ledord och erfarenhet från serviceorganisationer inom industrin kommer att hjälpa dig i din roll. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, tyska är meriterande. Då resor kan förekomma behöver du ha B-körkort.

Som person är du serviceminded, kommunikativ och har god samarbetsförmåga. Du arbetar på ett strukturerat och lösningsorienterat sätt, där du bidrar med god dokumentation. Vidare är du lyhörd inför kundens behov och tar ansvar för att lösa de problem som kan uppstå snabbt, samtidigt som du förmår att hålla en god kunddialog.

Tveka inte - ansök idag.  För frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef: Rose-Mari Söderlund, rose-mari.soderlund@siemens.com eller för frågor om rekryteringsprocessen, vänliga kontakta rekryteringskonsult christina.bleiken.ext@siemens.com.
För kontakt med facklig representant maila Facket.se@siemens.com 

Urval och intervjuer sker löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Avature

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Siemens
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 augusti 2022
  • Ansök senast: 23 september 2022

Besöksadress

Johanneslundsvägen 12, Upplands Väsby
None

Postadress

Johanneslundsvägen 12
Upplands Väsby, 19461

Liknande jobb


APL- samordnare

APL- samordnare

16 december 2024

International Sales Coordinator

International Sales Coordinator

16 december 2024

Sales Advisor 5h - Temporary contract

10 december 2024

9 december 2024