Customer service/sales support till Positec Nordic!

Customer service/sales support till Positec Nordic!

Arbetsbeskrivning

Positec Nordic söker en serviceinriktad och lösningsorienterad person till sitt Customer Service/Sales Support-team. Är du flexibel, trivs i en föränderlig miljö och vill vara med på en spännande resa i ett expansivt företag? Då är detta rätt roll för dig!
Om företaget
Positec Nordic, med sitt nordiska huvudkontor i Jönköping, är ett växande företag på marknaden för trädgårdsmaskiner och elverktyg. Företaget marknadsför och säljer de välkända varumärkena Worx och Kress, som erbjuder högkvalitativa produkter som robotgräsklippare, trädgårdsmaskiner och elverktyg för både privatpersoner och professionella användare.
Positec Nordic erbjuder
Spännande utvecklingsmöjligheter inom ett växande företag
Möjlighet till hybridarbete och flexibilitet
Reducerade priser på deras produkter
Samt övriga förmåner

Om rollenSom Customer Service/Sales Support på Positec Nordic ansvarar du för att ge B2B-kunder en professionell och effektiv service. Du samarbetar tätt med avdelningarna sälj, ekonomi, eftermarknad, logistik och externa partners för att säkerställa smidiga och kundfokuserade processer. Din roll innefattar även:
Skapa, uppdatera och följa upp ordrar.
Besvara frågor om leveranser, fakturor och lagerstatus via mejl och telefon.
Stödja säljteamet med material och information.
Uppdatera SAP och företagets portal med korrekt pris- och kampanjinformation.
Arbeta tillsammans med distributionspartner för att lösa leverans- och logistikfrågor.

Vi söker dig
Vi söker dig som är lösningsorienterad, serviceinriktad och trivs i en föränderlig miljö. Du arbetar effektivt i högt tempo, tar initiativ och löser problem. Din kommunikativa förmåga och samarbetsförmåga, både internt och med internationella kontakter, är viktiga för oss.
Skallkrav:
Goda kunskaper i svenska och engelska (meriterande med danska)
Goda dator- och systemkunskaper,inklusive Officepaketet och Excel
Gymnasieexamen eller motsvarande

Meriterande:
Erfarenhet inom B2B och trädgårdsbranschen
Teknisk förståelse för våra produkter
Erfarenhet av SAP eller annat ERP-system

Praktisk information Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning med inledande provanställningPlacering: Granitvägen 11, 553 03 JönköpingArbetstider: Kontorstider Kontakt: rekrytering@workz.seUnder tiden du är konsultSå erbjuder vi på Workz dig en grundlig utbildning inom kundservice och kundhantering. När du är klar blir du certifierad kundservicemedarbetare. Karriärmöjligheterna styrs av dina ambitioner och vi stödjer dig fullt ut i din utveckling. Vi erbjuder kollektivavtalsenliga villkor och en dedikerad operativ chef som hjälper dig att växa.AnsökanVi genomför tester som första steg i rekryteringen. Testet skickas till din e-post direkt efter ansökan (vid uppfyllda skallkrav) och behöver slutföras, för att bli en aktuell kandidat i rekryteringsprocessen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Workz Sweden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 november 2024
  • Ansök senast: 15 maj 2025

Liknande jobb


26 november 2024