OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hydro Building Systems Sweden AB utvecklar och marknadsför system i aluminiumprofiler till tre affärsområden: Transportsystem, Golvsystem och Byggsystem. Företaget marknadsför två starka varumärken, Sapa och WICONA och är marknadsledande i Norden med en omsättning på cirka 550 miljoner kronor. Vi är cirka 120 medarbetare och är verksamma med försäljningskontor i hela Norden, Baltikum och Polen. Vi ingår i den globala Hydro koncernen, ett helintegrerat aluminiumkonsortium med 35 000 anställda i 40 länder på alla kontinenter, vilket kombinerar lokal kompetens och världsomfattande räckvidd. Utöver produktion av primäraluminium, valsade och strängpressade produkter och återvinning utvinner Hydro också bauxit, förädlar aluminiumoxid och genererar energi som det enda 360°-företaget i den globala aluminiumindustrin.
Till Hydro Building Systems Sweden AB söker vi nu en supporttekniker inom Customer Software med placering i Vetlanda. Är du redo för att ta nästa steg i karriären och söker ett jobb där du har varierande arbetsuppgifter, stora kontaktytor, får ge bra service till företagets kunder och blir en del av en kompetent arbetsgrupp? Då är du varmt välkommen med din ansökan!
Som supporttekniker inom Customer Software blir ditt huvudsakliga ansvar att förse i första hand kunder men till viss del kollegor runt om i regionen med användarstöd i de applikationer som används för ritning, kalkylering och beredning av Hydro Building Systems byggsystem. Dessa system används i projekt som kan bestå av allt från enstaka dörrar och fönster till komplexa lösningar av glastak och glasfasader.
Arbetsuppgifter
· Ta emot supportärenden via telefon och epost, där du självständigt prioriterar efter behov och tid
· I huvudsak hanterar du ärenden på egen hand men har även tillgång till ett erfaret team som kan hjälpa till vid mer komplexa problem
· Vanligt förekommande ärenden kan handla om hjälp med uppdateringar, felsökningar i kundens installation och rent användarstöd / handhavande
Övriga arbetsuppgifter som kan förekomma
· Validering av nya programversioner
· Installation och utbildning hos kunder vilket innefattar resor med bil, tåg eller flyg
Kompetens och erfarenhet
· Du har teknisk utbildning på lägst gymnasienivå
· Du har både kunskap om och ett gediget intresse för IT
· Du har erfarenhet av att arbeta i team
· Du har goda kunskaper i svenska och engelska då kundkontakt sker på båda språken i tal och skift.
· Erfarenhet av IT-support, CAD-program och CNC är meriterande
· Vi värdesätter också tidigare erfarenhet från aluminiumproduktion och dörr-, fönster- och fasadkonstruktioner
Egenskaper
Support internt och mot våra kunder, utgör en stor del av din vardag, varför hög servicekänsla, noggrannhet, pedagogiskt uttryckssätt och social kompetens är viktiga egenskaper. Som person trivs du att arbeta med problemlösning, och du har lätt för att analysera problemställningar och identifiera förbättringsmöjligheter
Mångfald förbättrar vår förmåga att agera i enlighet med Hydros värderingar "The Hydro Way". Därför kommer alla ansökningar att hanteras utifrån ett jämlikhetsperspektiv. Var vänlig och ansök online i ONE med ditt CV och personliga brev senast den 31:a augusti 2021.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta:
Daniel Andersson. Software Manager
+46 73745431
daniel.andersson@hydro.com
Torbjörn Wendelius, HR Manager
torbjorn.wendelius@hydro.com