OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Responda grundades 2008 och har sedan starten haft målet att bli Sveriges ledande leverantör av svars- och kundservice. Vi är en leverantör av professionell svars- och kundservice för företag. och våra tjänster anpassas helt och hållet efter kundens behov.
Under våren 2021 förvärvade Responda AB, Kalix Tele24 AB som nu ingår i Responda Group. Gruppen hanterar dagligen ca. 20 000 samtal och kontakter genom outsourcing för våra 2 200 kunder. Responda Group omsätter ca. 120Mkr och har fler än 220 anställda på fyra orter i Sverige.
Som Customer Success Manager hos Responda Group kommer du att utveckla våra affärsmässiga relationer med våra kunder och prospekts, och aktivt bidra till gruppens tillväxt.
Ditt viktigaste mål kommer vara att förflytta dina kunder från våra bastjänster till våra mer avancerade outsourcingtjänster för kundservice och digital service. Dina kontaktpersoner hos kund är allt från systemförvaltare till VD. Internt jobbar du i team för att skapa lönsamma och långsiktiga erbjudanden till våra kunder.
I denna roll är du en del av att forma framtiden för Responda Group genom att bygga värdeskapande och utvecklande relationer till våra kunder och säkerställa vår position på marknaden genom att kontinuerligt växa vår kundbas och öka tjänsteutbudet samt behålla nöjda kunder.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
- Arbeta för att uppfylla mål avseende försäljning och motverka churn av befintliga kunder
- Aktivt driva merförsäljning mot din kundbas på individ och teamnivå
- Ansvara för att identifiera förbättringsmöjligheter och ökad kundnytta, och samverka med dina kollegor för att öka kundnöjdhet och nyttjandegrad av våra tjänster
Din profil
Vi drivs av en hög målsättning och att utveckla våra kunder genom merförsäljning så de blir våra ambassadörer. Då vi jobbar mot en snabbrörlig bransch är det viktigt att du är flexibel, självgående, kommunikativ och har en hög samarbetsförmåga både internt och externt.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från liknande befattning, gärna inom försäljning mot B2B. Det är en stor fördel om du har arbetat med värdebaserad försäljning och/eller kundservice och outsourcing, och har vana att förhandla, gärna på VD-nivå. Vidare ser vi gärna att du har dokumenterad erfarenhet av merförsäljning och/eller nyförsäljning med goda försäljningsresultat.
Grundkrav
- Minst gymnasial utbildning, meriterande med eftergymnasial utbildning
- Engelska och svenska flytande i tal och skrift
- Mycket god kunskap i MS Office (Excel, Word, Powerpoint)
- Körkort
Meriterande
- Tidigare erfarenhet från kundservice-, outsourcing- eller BPO-affärer
- Tidigare erfarenhet av försäljning, tjänsteutveckling, att driva projekt eller motsvarande
Vårt erbjudande
Vi erbjuder en utvecklande tjänst på en arbetsplats i kraftig expansion. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter. Du blir en viktig del i vår nya resa och framtida tillväxt. Du kommer arbeta med kompetenta och drivna kollegor med hög energinivå i ett dynamiskt bolag. Kontinuerlig fortbildning och karriärutvecklingsmöjligheter som en del i Responda Groups fortsatta expansion.
Sök tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
Vill du vara med på en spännande resa i Responda Groups fortsatta framgång? Skicka in din ansökan redan idag och bli en av oss! Du är även varmt välkommen att kontakta rekryterande chef hos Responda Group Christine Sivertsson 070-655 45 04
Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag.
AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.