Customer Success 🌟

Customer Success 🌟

Arbetsbeskrivning

Varje Är skadar sig flera hundratusentals personer och gemensamt Àr att de flesta missar att hÀmta ut sin ersÀttning. SkÀlen till detta Àr att en försÀkringsprocess upplevs som komplicerad, krÀver mycket tid, kunskap och stort tÄlamod. Insurello hjÀlper sina kunder med detta!

Vi Àr Insurello och vi har utvecklat den första digitala lösningen som hjÀlper mÀnniskor att fÄ ut rÀtt ersÀttning frÄn sina olycksfallsförsÀkringar. Vi har pÄ 4 Är redan hunnit etablera oss vÀl pÄ den svenska marknaden.

Vi har expanderat vÄra tjÀnster till bÄde Danmark och Frankrike med kontor i bÄda lÀnderna sedan november 2020 respektive mars 2021. Vi strÀvar efter att expandera till fler lÀnder varje Är och Àven kunna hjÀlpa kunder till rÀtt ersÀttning inom fler omrÄden. Vi vÀxer bÄde i Sverige och internationellt - vilket ger dig möjlighet att vÀxa tillsammans med oss!

Om tjÀnsten:
Varje mÄnad sÄ söker sig runt 9000 personer till oss i Sverige för att fÄ hjÀlp med sitt försÀkringsÀrende. Bakom vÄrt smarta interna hanteringssytem finns vÄrt fantastiska claim specialist team som ser till att vi finns dÀr för vÄra kunder och hjÀlper dem pÄ bÀsta sÀtt.

NÀr du börjar i claim specialistteamet som handlÀggare pÄ vÄrt kontor i Stockholm, kommer du jobba med sociala och hÀrliga kollegor! För oss Àr det viktigt att vi nÄr vÄra högt uppsatta mÄl och hjÀlpa sÄ mÄnga kunder som möjligt till den ersÀttning de har rÀtt till. Vi Àlskar frihet men med det kommer Àven stort ansvar. Vi ser att du kan jobba sjÀlvstÀndigt och ta egna initiativ men Àven kunna samarbeta med ditt team. Vi Àlskar att fira framgÄngar och har mÄnga roliga tÀvlingar, AW:s och utmanar stÀndigt varandra att bli Ànnu bÀttre.

Det dagliga arbetet kommer att bestÄ av:

- Arbeta utifrÄn ett CRM-verktyg och hantera försÀkringsÀrenden (utbildning ingÄr sÄklart!)
- Ha kontakt med försÀkringsbolag, polismyndigheter och vÄrdinrÀttningar
- Svara pÄ kundservicefrÄgor via telefon, chatt och mail.


Vem Àr du?
- Du har en gymnasieexamen;
- Du talar och skriver flytande pÄ svenska samt kan kommunicera obehindrat pÄ engelska;
- Du Àr noggrann och kan arbeta sjÀlvstÀndig och strukturerat, har en positiv attityd och motiveras av högt uppsatta mÄl. Du ska alltid vilja prestera ditt bÀsta och gillar förÀndringar;
- Det Àr meriterande om du har erfarenhet av kundservice via telefon, chatt och mail. Det Àr ett extra plus om du tidigare har jobbat med försÀkringar och Àr certifierad rÄdgivare;
- Du Àr intresserad av att jobba pÄ ett start-up under snabb tillvÀxt och att arbeta med nÄgot som har ett högre syfte (hjÀlpa mÀnniskor och inte bara tjÀna pengar);
- Du ska vilja jobba I en miljö som stÀndigt förÀndras samt att du anpassar dig och lÀr dig nya saker snabbt;
- Du som person passar bra in i vĂ„r kultur och lever efter vĂ„ra vĂ€rdeord: helpful, dependable, progressive och friendly. 💙


TjÀnsten avser en heltidsanstÀllning och vi letar efter tre nya kollegor till vÄrt team.

Vad har vi Ă„stadkommit?
Vi blev utnĂ€mnda till Årets start-up bolag i november 2017 (via Business Challenge, i konkurrens av 400 andra!) samt top-100 insurTech bolag i hela vĂ€rlden (av FinTech Global). Vi har tagit in mer Ă€n 100 miljoner kronor frĂ„n ledande Venture Cap-fonder, samt flera av Sveriges frĂ€msta affĂ€rsĂ€nglar, som inte bara lagt in pengar, utan Ă€ven trovĂ€rdighet, nĂ€tverk och sin egna kompetens.

Vi har byggt ett framgÄngsrikt team om ca 100 Insurellians baserade pÄ vÄrt huvudkontor i centrala Stockholm. Vi Àr övertygade om att vi bygger en unik produkt pÄ marknaden och som pÄ djupet förÀndrar hur kunder ser pÄ försÀkringar.

Vi arbetar inom en jĂ€mstĂ€lld och diversifierad miljö med noll byrĂ„krati och absolut passion för innovation och tillvĂ€xt. Skicka in en ansökan eller tipsa en vĂ€n som skulle passa bra hos oss! đŸ€©

Kontaktpersoner pÄ detta företaget

Elias

Johanna

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Insurello
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast mĂ„nads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 oktober 2021
  • Ansök senast: 26 mars 2022

Besöksadress

Sankt Eriksgatan 63b, Stockholm
None

Postadress

Sankt Eriksgatan 63b
Stockholm, 11234

Liknande jobb


KundtjÀnst Heltid / Deltid

KundtjÀnst Heltid / Deltid

22 december 2024