Customer Success

Customer Success

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba tillsammans med ett talangfullt team där gruppens framgång är din framgång? Vill du växa genom att lära och faktiskt göra skillnad i ett företag som tror på dig?

Om du nickar instämmande på samtliga ovan kan du ha hittat ditt drömjobb - och vi vår drömkandidat!

Vår mission är att hjälpa IT-avdelningar att effektivisera processer och manuella rutiner så att de kan fokusera på att leverera bättre tjänster till verksamheten. Idag förlitar sig de flesta företag på script, tekniska verktyg och IT-tekniker för att få fram viktig information om IT-miljön. Vår produkt vScope ersätter hela denna kedja med en gemensam plattform där information är uppdaterad, mer detaljerad och framförallt tillgänglig för de som behöver den.

För att lyckas behöver vi ett riktigt vasst team inom försäljning, produktutveckling och Customer Success. Därför söker vi dig som har ambition, passion och viljan att vara med och bygga en framgångssaga tillsammans med oss.

Din roll på InfraSight Labs
Som Customer Success ansvarar du för att våra kunder är nöjda, upplever att de får ut maximalt värde av vScope och väljer att förnya sitt avtal med oss. Med en fot i tekniken och en i affären ansvarar Customer Success för att leda våra kunder till framgång med hjälp av vScope. Customer Success är en central funktion i vår verksamhet och du interagerar både externt med kunder och internt med vår säljkår på daglig basis. Du är kundens “Product Champion” och den person som bäst förstår kundens perspektiv av vår produkt.

Under införsäljning är du som Customer Success ett viktigt stöd till ansvarig säljare. För existerande kunder är du ett naturligt bollplank som har egen erfarenhet från kundens perspektiv såväl som kunskap om hur de bäst löser sina utmaningar med hjälp av vScope.

Som Customer Success kommer du våra kunder närmast. Därför blir din feedback värdefull i vår produktutveckling för att möjliggöra nya nyttor och förbättringar i såväl våra produkter som i våra processer och vårt arbetssätt.

Vem söker vi?
Vi är ett säljdrivet teknikbolag, därför är det meriterande om du har erfarenhet från försäljning mot företag och är nyfiken på IT och teknik. Kanske har du i din senaste roll jobbat i ett säljteam men är nu mer intresserad av att jobba nära slutanvändaren med att lösa problem hands-on och bygga vidare på affärsrelationerna.

Som person är du:

- utåtriktad med god förmåga att bygga relationer
- serviceinriktad och sätter kunden i centrum
- gillar högt tempo och förändring och kan ta dig an flera uppgifter samtidigt med hög energi
- van att ta egna initiativ och begränsas inte av att det inte alltid finns givna ramar. Istället drivs du av att skapa och förbättra det som saknas
- streetsmart, nyfiken och gärna entreprenöriellt lagd


Det är ett krav att du uttrycker dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska då du kommer arbeta mot både svenska och utländska kunder.

Tycker du jobbet som Customer Success hos oss verkar intressant, sök! Urval och intervjuer kommer ske efter sista ansökningsdag och vi hoppas kunna tillsätta tjänsten under hösten.

För rätt personer finns det stora möjligheter till en framgångsrik karriär hos oss.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: InfraSight Labs
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 juli 2020
  • Ansök senast: 16 augusti 2020

Liknande jobb