Customer Success

Customer Success

Arbetsbeskrivning

Varje år skadar sig flera hundratusentals personer och gemensamt är att de flesta missar att hämta ut sin ersättning. Skälen till detta är att en försäkringsprocess upplevs som komplicerad, kräver mycket tid, kunskap och stort tålamod. Insurello hjälper sina kunder med detta!

Vi är Insurello och vi har utvecklat den första digitala lösningen som hjälper människor att få ut rätt ersättning från sina olycksfallsförsäkringar. Vi har på 4 år redan hunnit etablera oss väl på den svenska marknaden och nu behöver vi dig som viktig kugge i hjulet för att expandera teamet och skala med ytterligare produkter och länder!

Vad har vi åstadkommit?

- Ca 80 000 personer har redan använt sig av vår plattform och antalet användare växer per timme.
- Vi blev utnämnda till Årets start-up bolag i november 2017 (via Business Challenge, i konkurrens av 400 andra!) samt top-100 insurTech bolag i hela världen (av FinTech Global)
- Vi har tagit in mer än 110 miljoner kronor från ledande Venture Cap-fonder, samt flera av Sveriges främsta affärsänglar, som inte bara lagt in pengar, utan även trovärdighet, nätverk och sin egen kompetens.
- Vi har byggt ett framgångsrikt team om ca 85 Insurellians baserade på vårt huvudkontor i centrala Stockholm
- Vi är övertygade om att vi bygger en unik produkt på marknaden och som på djupet hjälper våra kunder och ändrar deras syn på försäkringar
- Vi arbetar inom en jämställd och diversifierad miljö med noll byråkrati och absolut passion för innovation och tillväxt




Om tjänsten

Vi letar efter medarbetare som ska jobba med försäkringsärenden och kundservice i ett team där vi värderar samarbete, sammanhållning och ambition. Vi arbetar för att spräcka myten om att man inte kan ha kul på ett arbete där man jobbar hårt och har höga mål. I rollen kommer det att krävas mycket egen planering, självständigt arbete samt frihet under ansvar, såväl som samarbete inom team.

Det dagliga arbetet kommer att bestå av:

- Arbeta utifrån ett CRM-verktyg och hantera försäkringsärenden (utbildning ingår såklart!)
- Ha kontakt med försäkringsbolag, polismyndigheter och vårdinrättningar
- Svara på kundservicefrågor via telefon, chatt och mail




Vem är du?

- Du har en gymnasieexamen
- Du talar och skriver flytande på svenska samt kan kommunicera obehindrat på engelska
- Du är noggrann och strukturerad, har en positiv attityd och tycker om att jobba mot uppsatta mål
- Det är meriterande om du har erfarenhet av kundservice via telefon, chatt och mail
- Du är intresserad av att jobba på ett start-up under snabb tillväxt och att arbeta med något som har ett högre syfte (hjälpa människor och inte bara tjäna pengar)
- Du som person passar bra in i vår kultur och lever efter våra värdeord: Helpful, Dependable, Progressive och Friendly




Tjänsten avser en heltidsanställning och vi tillämpar löpande rekrytering.

Skicka in en ansökan eller tipsa en vän som skulle passa bra hos oss!

Kontaktpersoner på detta företaget

Elias

Johanna

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Insurello
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 juli 2020
  • Ansök senast: 10 januari 2021

Besöksadress

Sankt Eriksgatan 63b, Stockholm
None

Postadress

Sankt Eriksgatan 63b
Stockholm, 11234

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024