Customer Success 🚀

Customer Success 🚀

Arbetsbeskrivning

Varje år skadar sig flera hundratusentals personer och gemensamt är att de flesta missar att hämta ut sin ersättning. Skälen till detta är att en försäkringsprocess upplevs som komplicerad, kräver mycket tid, kunskap och stort tålamod. Insurello hjälper sina kunder med detta!

Vi är Insurello och vi har utvecklat den första digitala lösningen som hjälper människor att få ut rätt ersättning från sina olycksfallsförsäkringar. Vi har på 4 år redan hunnit etablera oss väl på den svenska marknaden.

Vi har expanderat våra tjänster till både Danmark och Frankrike med kontor i båda länderna sedan november 2020 respektive mars 2021. Vi strävar efter att expandera till fler länder varje år och även kunna hjälpa kunder till rätt ersättning inom fler områden. Vi växer både i Sverige och internationellt - vilket ger dig möjlighet att växa tillsammans med oss!

Om tjänsten:
Varje månad så söker sig runt 9000 personer till oss i Sverige för att få hjälp med sitt försäkringsärende. Bakom vårt smarta interna hanteringssytem finns vårt fantastiska Customer Service team som ser till att vi finns där för våra kunder och hjälper dem på bästa sätt.

När du börjar i Customer Service som handläggare på vårt kontor i Stockholm, kommer du jobba med sociala och härliga kollegor! För oss är det viktigt att vi når våra högt uppsatta mål och hjälpa så många kunder som möjligt till den ersättning de har rätt till. Vi älskar frihet men med det kommer även stort ansvar. Vi ser att du kan jobba självständigt och ta egna initiativ men även kunna samarbeta med ditt team. Vi älskar att fira framgångar och har många roliga tävlingar, AW:s och utmanar ständigt varandra att bli ännu bättre.

Det dagliga arbetet kommer att bestå av:

- Arbeta utifrån ett CRM-verktyg och hantera försäkringsärenden (utbildning ingår såklart!)
- Ha kontakt med försäkringsbolag, polismyndigheter och vårdinrättningar
- Svara på kundservicefrågor via telefon, chatt och mail.


Vem är du?
- Du har en gymnasieexamen;
- Du talar och skriver flytande på svenska samt kan kommunicera obehindrat på engelska;
- Du är noggrann och kan arbeta självständig och strukturerat, har en positiv attityd och motiveras av högt uppsatta mål. Du ska alltid vilja prestera ditt bästa och gillar förändringar;
- Det är meriterande om du har erfarenhet av kundservice via telefon, chatt och mail. Det är ett extra plus om du tidigare har jobbat med försäkringar och är certifierad rådgivare;
- Du är intresserad av att jobba på ett start-up under snabb tillväxt och att arbeta med något som har ett högre syfte (hjälpa människor och inte bara tjäna pengar);
- Du ska vilja jobba I en miljö som ständigt förändras samt att du anpassar dig och lär dig nya saker snabbt;
- Du som person passar bra in i vår kultur och lever efter våra värdeord: helpful, dependable, progressive och friendly. 💙


Tjänsten avser en heltidsanställning och det är en snabb rekryteringsprocess.

Vad har vi åstadkommit?
Vi blev utnämnda till Årets start-up bolag i november 2017 (via Business Challenge, i konkurrens av 400 andra!) samt top-100 insurTech bolag i hela världen (av FinTech Global). Vi har tagit in mer än 100 miljoner kronor från ledande Venture Cap-fonder, samt flera av Sveriges främsta affärsänglar, som inte bara lagt in pengar, utan även trovärdighet, nätverk och sin egna kompetens.

Vi har byggt ett framgångsrikt team om ca 110 Insurellians baserade på vårt huvudkontor i centrala Stockholm. Vi är övertygade om att vi bygger en unik produkt på marknaden och som på djupet förändrar hur kunder ser på försäkringar.

Vi arbetar inom en jämställd och diversifierad miljö med noll byråkrati och absolut passion för innovation och tillväxt. Skicka in en ansökan eller tipsa en vän som skulle passa bra hos oss! 🤩

Kontaktpersoner på detta företaget

Elias

Johanna

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Insurello
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 januari 2022
  • Ansök senast: 29 juni 2022

Besöksadress

Sankt Eriksgatan 63b, Stockholm
None

Postadress

Sankt Eriksgatan 63b
Stockholm, 11234

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024