Customer Success

Customer Success

Arbetsbeskrivning

Föräldravikariat 12mån, möjlighet till förlängning


Idag slänger vi för mycket mat.
Ungefär en tredjedel av all mat som produceras slängs. Livsmedelsbutikerna bara i Sverige slänger över 120 000 ton mat varje år. Helt galet! På Whywaste arbetar vi globalt med digitala lösningar hos livsmedelsbutiker för att minska mängden matsvinn. Genom digitala datumkontroller, prognosverktyg och analyser hjälper vi idag 40 kedjor i 17 länder.
Vad innebär Customer Success hos oss?
Att skapa och bibehålla en god relation - och goda resultat hos våra kunder. Vi arbetar på både svenska och engelska, med nya och befintliga kunder. Vi är tillgängliga för inkommande support via telefon, email och chatt. En stor del av arbetet sker proaktivt där vi kontaktar, kvalitetssäkrar och vidareutbildar. Som del i detta producerar och uppdaterar vi löpande utbildningsmaterial, i både text och video. Vårt team är också delaktiga i nykundsarbete. Vi stöttar våra kollegor med demos, material och utbildar nya kunder vid uppstart. Ett finger med hos utvecklarna har vi också såklart; med UX, tester och tankar om förbättringar i våra produkter utifrån feedback från våra kunder.
Välkomna, utveckla och behålla vår kundbas genom

o Uppföljning, utbildning och kvalitetssäkring med nuvarande kunder
o Uppstart och utbildning av nya kunder, och kundansvar därefter
Hantering av inkommande support
Resor förekommer i samband med nykundsarbete (eventuellt till Borås, kanske till Italien?)



Vem är du?
Vi ser att du är en flexibel, positiv och strukturerad doer som vill arbeta med att minska matsvinn. Du är självgående, initiativtagande och följsam när tempot skiftar. Du är inte heller rädd för att kavla upp ärmarna för snabba vändningar, stora som små. För oss är det den rätta inställningen och vi anställer utifrån person.
Älskar kundkontakt och har erfarenhet inom service / kundtjänst / support
Har erfarenhet av att arbeta i CRM-system
Goda kunskaper i office 365
God engelska, i tal och skrift
Vill växa med oss
Meriterande med fler språk då vi jobbar globalt


Hur söker jag?
Skicka in CV och personligt brev till career@whywaste.com.
Specificera i ämnesraden: Ansökan Customer Success.
Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen.
Omfattning: Heltid
Arbetsplats: Kontor, centrala Göteborg
Nödvändig licens eller certifiering:
Körkort B
Engelska


Tillträde (önskat):
1 februari

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Whywaste AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 november 2022
  • Ansök senast: 14 december 2022

Postadress

Skeppsbron 5
GÖTEBORG, 41121

Liknande jobb


Kundtjänstrådgivare

Kundtjänstrådgivare

23 november 2024

22 november 2024