Customer Success Advisor till Vismas Customer Success team!

Arbetsbeskrivning

Visma erbjuder programvara och tjänster som förenklar, digitaliserar och effektiviserar affärsprocesser inom privat och offentlig sektor. Koncernen verkar i Norden, Benelux, Centraleuropa och Östeuropa. Med fler än 11 000 anställda, 1 000 000 kundavtal och en omsättning på 1 526 miljoner euro under 2019 är koncernen ett av de ledande programvaruföretagen i Europa. Besök Visma.se

Läs mer om vårt Privacy Statement här: https://www.visma.com/privacy/.

Customer Success Advisor till Vismas Customer Success team!  Är du en systemvetare / ekonom i början av din karriär som är redo för en ny utmaning? Har du dessutom ett stort kundfokus och brinner för att hjälpa kunder i deras arbetsvardag? Vi söker en engagerad medarbetare till vårt Customer Success Team i Stockholm.

Om oss Visma Software AB är ett bolag inom den framgångsrika Vismakoncernen. Vi är en ledande leverantör inom affärssystem till medelstora och stora företag i Sverige. Vårt uppdrag är att genom innovation göra ekonomihantering, verksamhetsuppföljning och personaladministration både enklare och roligare. Allt för att våra kunder ska behöva lägga minimal tid på administration och mer tid på att utveckla sin core business. Vi erbjuder affärssystemen Visma Business, Visma Control, Visma PX, Visma.net, Visma TransPA och Visma.net Project Management. Vi är totalt cirka 145 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Munkedal. 

Om rollen I rollen som Customer Success Advisor är din främsta arbetsuppgift att hantera förfrågningar som kommer in från våra kunder och partners via telefon, mail och chatt. Du kommer att arbeta med att ge kvalificerad support till våra kunder och kommer primärt att arbeta med support och utbildning för vår produkt Visma Control. Visma Control är ett marknadsledande system för verksamhetsstyrning och ekonomisk kontroll, byggt av ekonomer för ekonomer. Läs gärna mer om Visma Control på vår hemsida: www.visma.se/program/Visma-Control/ . 

Du kommer att arbeta i ett kompetent team som samarbetar tätt med våra certifierade partners, konsulter och med Vismas utvecklingsavdelning. Vårt främsta fokus är proaktiv support och kunskapsdelning. Våra kunder är otroligt viktiga för oss, och vi strävar därför varje dag efter att ge support i världsklass. För oss innebär det såväl snabb respons och trevligt bemötande, som hög servicegrad i enlighet med vårt kvalitetssystem. I rollen som Customer Success Advisor ingår även att:

Vara med att testa nya versioner av programvaran i samarbete med utvecklingsavdelningen.


Hålla kurser till våra slutkunder.


Ta sig an enklare konsultuppdrag rörande mer komplexa frågor som inkommer till customer success team. 


Vad erbjuder vi dig? Hos oss kliver du direkt in i en spännande förändringsresa som medför möjligheter att självständigt påverka processer och rutiner. Hos oss får varje medarbetare utrymme att initiera nya lösningar och vara delaktig i bolagets utveckling. Vi verkar i en snabbrörlig bransch och är ständigt på tårna för att utmana befintliga arbetssätt i syfte att ligga steget före våra konkurrenter. Här förväntar vi oss att även du vill och triggas av att driva innovation i vår affär. På Visma Software råder en vänlig och öppen kultur med högt i tak. Vårt bolag kännetecknas av en stark framåtanda, prestigelöshet och entreprenörskap. Givetvis erbjuder vi konkurrenskraftiga villkor, kollektivavtal och fina förmåner.

Vem söker vi? På Visma brinner vi för lösningar och digitalisering, vilket vi hoppas att du också gör. Lämplig bakgrund är ekonom med stort systemintresse, alternativt är du systemvetare med förståelse för ekonomiska resonemang. Många supportfrågor är av teknisk karaktär, förståelse för SQL-databaser och operativsystem är därför centralt för denna tjänst. Tidigare erfarenhet av support samt erfarenhet av Vismas produkter är meriterande, men inget krav. I denna roll värdesätter vi framför allt dina personliga egenskaper högt. För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du:

Har en stark vilja att lära dig nya områden, och självständigt söka ny information när svaren inte finns tillgängliga.


Har en god social förmåga, hög servicevilja och är duktig på att vårda kundrelationer.


Är en god problemlösare och triggas av att ta dig an även mer komplexa frågeställningar.


Är konsultativ, lyhörd och pedagogisk. Därmed har du lätt för att navigera mellan olika kunder och stakeholders vars behov och utmaningar skiljer sig åt.


Trivs i en roll där du till stor del arbetar självständigt och där du förväntas fatta egna beslut och ta kontroll över din egen tid. Samtidigt är du en vänlig och hjälpsam lagspelare som inte tvekar att omprioritera och ställa upp för dina kollegor när det behövs.


Ansökan Du söker tjänsten genom att bifoga CV alternativt en länk till din LinkedIn-profil. Personligt brev är frivilligt. I denna process tillämpar vi löpande urval och intervjuer, vänta därför inte med din ansökan. Vid frågor om rollen är du varmt välkommen att kontakta: Linda Sablic, Support Manager, 070 725 5242 / linda.sablic@visma.com

Om Vismakoncernen Visma är en av Nordens snabbast växande IT-koncerner. Vårt främsta mål är att göra våra kunder mer effektiva. Genom marknadsledande mjukvara och IT-konsulttjänster digitaliserar och automatiserar vi affärsprocesser för över 950.000 företagskunder. Vi är med och driver debatten kring digitaliseringen och automatiseringen av samhället framåt. Vi är även stolt huvudpartner till Hello World, som verkar för att öka barns och ungdomars intresse för programmering och digitalt skapande. På Visma är vi stolta över alla våra duktiga och engagerade medarbetare som delar våra gemensamma värderingar – Respekt, Pålitlighet, Innovation, Kompetens och Laganda.

Läs mer om vårt Privacy Statement här: https://www.visma.com/privacy/

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Wirsén
+46 70 205 24 40
Karina Hammersmark Holme
+47 916 39 704
Mostofa Azad

Niclas Nässlander
+46 (0)10 141 27 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Visma Visma Software AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 augusti 2020
  • Ansök senast: 27 september 2020

Besöksadress

Neptuniplan 9
None

Postadress

Geijersgatan 2B
Malmö, 21618

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024