Customer Success Agent med fokus på flyttservice till Hemfrid Stockholm

Customer Success Agent med fokus på flyttservice till Hemfrid Stockholm

Arbetsbeskrivning

Hemfrid är företaget som har varit med att bygga en helt ny bransch, hushållsnära tjänster. Just nu är vi inne i en stark tillväxtfas och rekryterar en Customer Success Agent till vårt Tillväxtområde Flyttservice. Med många nya projekt och utmaningar framför oss söker vi nu Dig som är affärsdriven, kundfokuserad och har ett stort engagemang till att utveckla våra affärer.



Dina arbetsuppgifter

I rollen som Customer Success Agent inom Hemfrids flyttverksamhet arbetar du fokuserat med försäljning och service utifrån kundens behov. Tillsammans med kunden planerar du packning, flyttservice och flyttstädning - allt för att kundens flyttdag ska gå så smidigt som möjligt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att aktivt och behovsanpassat hjälpa befintliga kunder som är intresserade av våra tjänster, med fokus på tjänsten Flyttservice. Du har ett stort ansvar för att säkerställa hög kundnöjdhet och arbetar i varje moment med att överträffa kundens förväntningar.

Din roll är bred och du kommer att vara ansvarig för hela kundresan, från att en kund skickar in en intresseanmälan, offerera till kund, all kunddialog vid bokning och inför flytten samt uppföljning. Du följs upp på måltal så som konverteringsgrad, omsättning och kundnöjdhet. Du samarbetar tätt med områdets chefer för att säkerställa en kvalitativ och proffsig leverans av Hemfrids tjänster.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innehålla:

- Hantering och bearbetning av intressenter för Hemfrids tjänster
- Merförsäljning och uppförsäljning
- Administration i CRM-systemet Salesforce
- Strukturerad och kontinuerlig kvalitetsuppföljning
- Dokumentera kundärenden enligt satta processer och rutiner i Hemfrids kundsystem


Din profil

Vi lägger stor vikt vid din personlighet och för att lyckas och trivas i rollen tror vi att du är resultatorienterad och brinner för försäljning. Vi tror även att du får energi av att umgås med nya människor och trivs med att ha många kontaktytor. Det är en självklarhet för oss att du är engagerad, serviceinriktad och alltid sätter kunden i fokus. Du hittar smarta, hållbara lösningar och verkar för att Hemfrid vill skapa den mest omtänksamma kundupplevelsen.

Vi är i en stark tillväxtfas vilket innebär att du behöver vara flexibel och förändringsbenägen. Vi ser att du gillar att ta egna initiativ till förbättringar och vill arbeta på ett företag där du får vara med och påverka både din egen karriärsresa och vår resa. Hos oss på Hemfrid är den ena dagen inte är den andra lik.



Utöver ovan ser vi att du har nedan kvalifikationer för att vara aktuell för tjänsten:

- Har erfarenhet från försäljning
- Meriterande om du har arbetat inom en verksamhet som genomgått en förändrings-/tillväxtresa
- God språkkompetens i svenska samt engelska
- Van att arbeta i olika system
- Arbetat i något CRM-system sedan tidigare (meriterande om du arbetat i Salesforce)
- Meriterande om du har erfarenhet från att arbeta med tjänsten Flyttservice i en tidigare roll som ex. kundservicemedarbetare/säljare/koordinator eller motsvarande


- Har erfarenhet från servicebranschen
- Starkt meriterande om du arbetat med tjänsteförsäljning sedan tidigare




Vi erbjuder

Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en organisation som har stor trovärdighet på marknaden och som aldrig står stilla. Som Customer Success Agent räknar vi med att du vill bidra med dina idéer och förbättringstänk, vilket du ges stora möjligheter till. Självklart har vi kollektivavtal och diverse förmåner.

Hemfrid har dessutom utsetts till ett av 2022-års Karriärföretag och har under åren fått ta emot utmärkelser så som Mäster-Gasell, ett av Sveriges 12 Best Managed Companies och har även tilldelats priset Digital Workplace Award.

Omfattning/Placering

Tjänsten som Customer Success Agent är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänsten är på heltid och arbetstiden är förlagd kontorstid (08 - 17). Hemfrids huvudkontor ligger på Rosenlundsgatan 40, på Södermalm, i Stockholm.



Ansökan

Låter denna tjänst som något för dig? Välkommen att skicka in din ansökan via vårt ansökningsformulär nedan. Vi arbetar löpande i processen. För att kunna göra en så rättvis och objektiv bedömning som möjligt använder vi oss av urvalstester i denna rekrytering. Om du är en av de kandidater som innehar de skallkrav vi har på tjänsten, utifrån urvalsfrågorna i ansökan, kommer du som steg två få genomföra urvalstester från Assessio.

Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Mimmi Nobel, Talent Acquisition Partner, på rekrytering@hemfrid.se.

Om Hemfrid

Hemfrid startades 1996 av Monica Lindstedt. Sedan dess har vi varit en pionjär på marknaden och idag är vi runt 2 400 medarbetare som hjälper våra kunder att göra livet enklare. Vi underlättar vardagen med tjänster som städning, trädgårdshjälp, flytt, enklare hantverk, återvinning och mycket annat. Hemfrid är också en viktig samhällsaktör och integrationsmotor då många av våra anställda får sitt första jobb i Sverige hos oss. Läs gärna mer på vår karriärsida: www.hemfrid.se/karriar (http://www.hemfrid.se/karriar).

Välkommen till Hemfrid!

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Nilsson

Sofia Källkvist

Sofia Källkvist
+46 855591523
Rebecca Olofsson

Familjeservice

Anne johansson

Rekrytering Hemfrid

Jessica Magnusson
+46840912650

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hemfrid
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 maj 2022
  • Ansök senast: 31 maj 2022

Besöksadress

Rosenlundsgatan 13
None

Postadress

Rosenlundsgatan 13
Stockholm, 10064

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024