OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om bolaget
Froda grundades 2015 med en tydlig idé – att revolutionera bankupplevelsen för entreprenörer genom att göra det smidigt och prisvärt att investera i sina idéer. Idag är de ett av Sveriges snabbast växande fintechbolag och har stöttat över 15,000 företag att växa. Bolaget är ett kreditinstitut som har statlig insättningsgaranti och står under Finansinspektionens (FI) tillsyn. Bakom bolaget står många namnkunniga investerare och talanger från bl.a. Avanza, Spotify, Google och Klarna. Frodas styrelseordförande är Nicklas Storåkers (fd. VD Avanza).
Froda vill ge mindre företag lika bra möjligheter att växa som större företag. Med det som utgångspunkt har de utvecklat deras tjänst där du som entreprenör och småföretagare snabbt kan investera i ditt bolag, till bästa tänkbara villkor utifrån just dina förutsättningar och ditt behov av finansiering. Deras mål och ambition är att du alltid ska finna den bästa finansieringslösningen för just ditt företag hos Froda.
"Välj inte mellan snabbt eller prisvärt. Hos dem får du båda. Företagslån till marknadens bästa villkor, på nolltid."
Om rollen som Customer Success Agent
I rollen som Customer Success Agent på Froda tillhör du Customer Success teamet på 8 personer och arbetar nära Head of Customer Success. Du ansvarar för att erbjuda bästa möjliga service till bolag i tillväxtfas. I arbetet ingår hela kundresan från att handlägga inkommande låneansökningar, ta den initiala kontakten med kund till avslut och uppföljning. Du arbetar tätt med dina kollegor för att fatta de bästa besluten. I rollen som Customer Success Agent arbetar du även med:
Göra behovsanalyser, hantera handläggning och kompletteringar, ta beslut och förhandla samt ha uppföljningar med dina kunderArbeta med Frodas lånemäklare och hantera inkommande ärendenAnsvara för kundtjänstarbete i form av mail, inkommande samtal och chatt när möjlighet finns
Froda växer snabbt vilket ger möjlighet att få vara med under en spännande fas samt öppnar upp för intressanta karriärmöjligheter.
Kvalifikationer
2-3 års erfarenhet inom kundservice, handläggning eller rådgivning
Engelska och svenska i tal och skriftAnalytisk förmåga
Meriterande
Tidigare erfarenhet av kredithandläggning eller arbete inom bank och finans
Universitets-eller högskoleexamen inom matematik, ekonomi eller annat relevant områdeDanska och finska i tal och skrift
För att lyckas i rollen som Customer Success Agent är du en driven problemlösare med kunden i fokus. Du har en analytisk ådra, är noggrann och trivs att arbeta i en föränderlig miljö i en snabbrörlig organisation. Froda ser också att du är fokuserad och effektiv i ditt arbete och gillar att arbeta självständigt och i grupp med mycket ansvar. Du är flexibel och befattar en konstant vilja att utvecklas samt vana av att ha många bollar i luften samtidigt.
Vad Froda erbjuder dig
Möjlighet att få arbeta självständigt och snabbt ta ansvar men samtidigt ha god tillgång till stöd och kompetensutveckling
Möjlighet att utveckla din analytiska förmåga samt få fördjupad kunskap om bl.a. lånemarknaden, kreditgivning och kreditriskhantering
Möjlighet att vara med och påverka, både företaget och din roll framåt
Engagerade, roliga och kompetenta medarbetare Tjänstepension, friskvårdsbidrag samt optionsprogram för de anställdaEntreprenöriell och rolig miljö i kontor med utsikt över Skeppsholmen och Södermalm
Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Direktrekrytering
Plats: Stockholm, Gamla stan
Lön: Enligt överenskommelse
Låter rollen som Customer Success Agent till Froda intressant? I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!