OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varje år skadar sig flera hundratusentals personer och gemensamt är att de flesta missar att hämta ut sin ersättning. Skälen till detta är att en försäkringsprocess upplevs som komplicerad, kräver mycket tid, kunskap och stort tålamod. Insurello hjälper sina kunder med detta!Vi är Insurello och vi har utvecklat den första digitala lösningen som hjälper människor att få ut rätt ersättning från sina olycksfallsförsäkringar. Vi har på 4 år redan hunnit etablera oss väl på den svenska marknaden. Vi har expanderat våra tjänster till både Danmark och Frankrike med kontor i båda länderna sedan November 2020 respektive Mars 2021. Vi strävar efter att expandera till fler länder varje år och även kunna hjälpa kunder till rätt ersättning inom fler områden. Vi växer både i Sverige och internationellt - vilket ger dig möjlighet att växa tillsammans med oss! 🚀
Om tjänsten:
Vi har hjälpt mer än 100 tusen kunder att få rätt ersättning. Varje månad så söker sig runt 9000 personer till oss för att få hjälp med sitt försäkringsärende. Även fast vi är ett digitalt företag, så finns det såklart personer bakom vår kundservice som gör vår tjänst transparant, hjälpfull och tillgänglig för våra kunder. Vår support pratar dagligen med kunder som har frågor kring vår tjänst och sina ärenden hos oss - men även försäkringsbolag och andra myndigheter vi är i kontakt med för att driva våra kunders ärenden. Vi söker därför en kommunikativ och strukturerad Customer Success Specialist till vårt Communication Team som är en del av vår kundservice.
Det dagliga arbetet kommer framförallt att bestå av:
- Besvara alla inkommande samtal mellan 09.00-16.00.
- Informera kunder om deras försäkringsärenden, handläggningstider och generella kundservicefrågor.
- Ge relevant information till andra parter, t.ex. försäkringsbolag, polismyndigheter eller vårdinrättningar.
- Andra uppgifter relaterade till kundservice t.ex. uppföljning över mejl. Aktivt vara en del av vårt Communication Team som är ett team inom vårt stora kundservice team.
Vem är du?
Rollen passar bäst för dig som får energi av att prata med människor, känner tillfredsställelse genom att förstå människors behov och har en serviceinriktad attityd. 🌟
- Du har en genomförd gymnasieutbildning.
- Vi ser gärna att du har jobbat med kundservice i någon form tidigare via telefon (exempelvis på ett call-center eller liknande). Du bör vara bekant med telefonstrategier sedan tidigare och ha erfarenhet av att hålla en god och effektiv kommunikation.
- Du talar och skriver flytande på svenska samt kan kommunicera obehindrat på engelska.
- Du är social och servceinriktad, du kan hitta svar på frågor snabbt och är lösningsorienterad.
- Intresserad av att joina en start-up och att arbeta med något som har ett högre syfte (hjälpa människor och inte bara tjäna pengar). Du som person passar bra in i vår kultur och lever efter våra värdeord: helpful, reliable, progressive och friendly.
Vad har vi åstadkommit?
Vi blev utnämnda till Årets start-up bolag i november 2017 (via Business Challenge, i konkurrens av 400 andra!) samt top-100 insurTech bolag i hela världen (av FinTech Global). Vi har tagit in mer än 100 miljoner kronor från ledande Venture Cap-fonder, samt flera av Sveriges främsta affärsänglar, som inte bara lagt in pengar, utan även trovärdighet, nätverk och sin egna kompetens.
Vi har byggt ett framgångsrikt team om ca 90 Insurellians baserade på vårt huvudkontor i centrala Stockholm. Vi är övertygade om att vi bygger en unik produkt på marknaden och som på djupet förändrar hur kunder ser på försäkringar.
Vi arbetar inom en jämställd och diversifierad miljö med noll byråkrati och absolut passion för innovation och tillväxt.
Skicka in en ansökan eller tipsa en vän som skulle passa bra hos oss! 🤩
Kontaktpersoner på detta företaget
Elias
Johanna