Customer Success Consultant

Arbetsbeskrivning

På Esri Sverige jobbar vi i en framtidsbransch inom geografiska informationssystem (GIS). Vår världsledande teknik bidrar till smidigare processer, tydligare beslutsvägar, effektivare rutiner och ger en verklig bild av nuläget till våra kunder. Allt tack vare de geografiska kartor som utgör basen. Vi står nu inför utmaningen i att förflytta våra kunder in i det nya webbaserade GIS:et. Esris teknik ska kunna nyttjas på vilken enhet som helst, var som helst, precis som vi är vana vid att göra privat. Vår viktigaste tillgång för att uppnå detta är våra engagerade medarbetare.

Med din kunskap, erfarenhet, nyfikenhet och kreativitet bidrar du till vår entreprenöriella och familjära kultur och garanterar att vi kan fortsätta uppnå våra mål. Vi tror på coachande ledarskap för att skapa de förutsättningar du behöver för att lyckas i din roll och hos oss får du möjlighet att utvecklas vidare inom företaget, vilket vi har flera framgångsrika exempel på.

Låter det intressant?

Till vårt säljstödsteam söker vi nu en Customer Success Consultant som vill följa med på vår spännande tillväxtresa!

Om tjänsten

Som Customer Success Consultant hos Esri Sverige får du, tillsammans med kunder och kollegor, ta fram förslag på lösningar och tillämpningar som löser kundernas utmaningar och behov och se till att våra kunder blir nöjda och upplever ett stort värde av våra leveranser. Du sätter dig in i kundernas verksamhet, påvisar nyttor med vårt erbjudande, och tar fram och visar relevanta demos.

Våra kundlösningar bygger på den marknadsledande GIS-mjukvaran ArcGIS och levereras ofta tillsammans med geografiska data, konsulttjänster och utbildning. Ditt arbete som Customer Success Consultant är att förklara och visa nyttorna med våra lösningar i en kontext som är anpassad för våra kunders verksamhet och arbetssätt. Våra kunder är alltifrån globala multinationella företag till svenska myndigheter och kommuner, alltifrån välkända bolag inom detaljhandel, fastighet, försäkring och industri till de större svenska myndigheterna och kommunerna.

Du kommer att stationeras på vårt kontor i Stockholm.

Om dig:

• Du brinner för teknik och det värde som teknik kan tillföra olika typer av verksamheter. En bakgrund inom GIS är ett plus men inget krav
• Du har arbetat inom IT-branschen och har haft täta kundrelationer
• Du är lösningsorienterad, lyhörd och kvalitetsmedveten
• Du är social och har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer med såväl kunder som kollegor
• Du har en stark drivkraft och förstår affärsdimensionen gentemot våra kunder
• Du uttrycker och formulerar dig obehindrat i såväl tal som skrift på både svenska och engelska

Vi erbjuder:

• En spännande och utmanande tjänst i ett marknadsledande företag med framåtanda och driv, i en familjär atmosfär
• Möjligheten att arbeta med de allra nyaste innovationerna inom GIS
• Möjligheten att hela tiden fortbilda dig och testa den senaste tekniken och lösningarna för att kunna måla upp visioner och strategier för våra kunder
• Möjligheten att växa och utvecklas inom vårt företag

Ansökan

Tjänsten är på heltid, tillsvidare. Vi tillämpar provanställning.

Urval sker löpande, sista ansökningsdag 2019-08-18. Tillträdesdatum enligt överenskommelse.

Under juli månad har vi semester och rekryteringsprocessen tar paus, därför kan svar på eventuella frågor dröja.

Vill du veta mer?

Kontakta Andreas Molin om du har frågor om tjänsten - andreas.molin@esri.se

Här kan du se vad vi gör.

Vill du lära känna oss lite bättre redan nu?

Läs mer om oss på esri.se och följ oss på LinkedIn, Twitter och Instagram.

Kontaktpersoner på detta företaget

Henrik Thomson
023-755 428

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Esri Sverige AB Gävle
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 28 juni 2019

Besöksadress

Box 975, Regementsvägen 29
None

Postadress

Box 975, Regementsvägen 29
Gävle, 80133

Liknande jobb


GIS-ingenjör

GIS-ingenjör

19 november 2024

18 november 2024

16 november 2024

7 november 2024