Customer Success / Kundkoordinator till Boomr!

Customer Success / Kundkoordinator till Boomr!

Arbetsbeskrivning

Vill du vara del av en spännande företagsresa med engagerade kollegor och ledare? Är du naturligt kommunikativ och får energi av att ge förstklassig service till kunder? Värdesätter du en arbetsplats med familjär stämning och god sammanhållning? Då är rollen som Customer Success/Kundkoordinator till Boomr något för dig!

Om Boomr
Boomr är ett snabbt växande företag med hög entreprenörsanda som med kreativitet och nytänkande hjälper såväl kunder som kollegor att hitta lösningar på de mesta. Boomr har lång erfarenhet av enkla men smarta tjänster som förenklar och skapar trygghet för företag. Deras digitala plattform tar bort administrativa och repetitiva uppgifter och automatiserar många delar av ditt företags projekt och ekonomi. Dessutom erbjuder Boomr affärsjuridisk spetskompetens genom vårt erfarna team av jurister.

På Boomr får du vara med på en spännande resa med drivna och engagerade kollegor som värnar om en familjär känsla. Genom deras nytänkande, breda kompetens och goda service bidrar de till ett tryggare och enklare företagande.

Om rollen som Customer Success/Kundkoordinator
I rollen som Kundkoordinator agerar du brygga mellan kund och säljare och säkerställer att kunderna får ut mesta möjliga nytta av Boomr’s produkter. När försäljning är genomförd kommer du ansvara för att onboarda organisationens digitala tjänster till kunderna främst genom telefon- och videomöten. Även fysiska onboarding-möten kan förekomma i rollen. Du följer även upp kunderna genom löpande dialoger för att ge god kundservice, agera på leads och lyssna efter nya behov hos kunden. Din huvudfokus kommer till en början att vara onboarding av Boomr’s tjänst ”Digitala körjournaler” och i takt med att du blir varm i kläderna kommer du även addera nya tjänster till din produktportfölj.

Du kommer under de två första veckorna få en gedigen introduktion samt ha en mentor som ger dig rätt förutsättningar i rollen. Du kommer att samarbeta tätt med BackOffice, säljavdelningarna samt dina teammedlemmar inom Customer Success – bestående av en kollega samt teamets ledare. Vidare hanterar du löpande ärenden som inkommer från kunder och arbetar aktivt med administration.

Huvudsakliga arbetsuppgifter: Onboarding av Boomr’s digitala tjänster på befintliga och nya kunder, i huvudsak ”Digitala Körjournaler”.
Ansvara för att planera och boka onboardingmöten och utföra dessa via telefon-, video- och fysiska möten.
Bygga relation med kunderna och agera brygga till säljavdelningen med leads.
Följa upp och säkerställa att Boomr’s kunder använder produkterna.

Om dig
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta i kundnära roller, gärna inom B2B-försäljning, kundsupport eller butiksarbete. Du talar flytande svenska och engelska och är van att orientera bland olika arbetsuppgifter samt lära dig nya system.

Som person söker vi dig som har en varm framtoning och är mån om att bygga förtroendegivande relationer. För att lyckas i rollen får du energi av kundkontakt och har en naturlig fallenhet för service. Du är initiativtagande och trivs bra i en koordinerande roll där du är van att arbeta strukturerat.

Viktigt för rollen är: Att du är kommunikativ och strukturerad.
Tidigare arbetslivserfarenhet inom kundnära roller, gärna inom B2B-försäljning, kundsupport eller butiksarbete.
Flytande språkkunskaper i svenska och engelska.
God systemvana.

Vad Boomr erbjuder dig
På Boomr blir du del av ett högpresterande och kreativt team med gedigen entreprenörsanda. Du sitter i nya fräscha lokaler i centrala Göteborg och företaget erbjuder kontinuerliga utbildningar och föreläsningar för att utvecklas inom bolaget. Boomr månar om en familjär känsla och är ett bolag där kollegor värnar om varandra. För att skapa god team-spirit hittar de varje månad på roliga aktiviteter såsom resor, spa, tränar kampsport och har klassiska aw – receptet för att skapa Work-Life-Balance.

Praktisk information
Start: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Tillsvidareanställning, Boomr tillämpar 6 månaders provanställning.
Plats: Engelbrektsgatan 71.
Lön: Fast månadslön + bonus.

Låter rollen som Customer Success intressant? På grund av semesterperiod kommer urvalet ske först under augustimånad! Vi på Needo ser verkligen fram emot att höra från dig.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Boomr AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 juli 2024
  • Ansök senast: 31 augusti 2024

Liknande jobb


21 december 2024

21 december 2024