Customer Success / Kundservice

Customer Success / Kundservice

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill bli vår grymma Customer Success Agent, du kommer att ingå i vårt glada och kundfokuserade marknadsteam.

Som Customer Success Agent blir du ansvarig för att skapa de nöjdaste kunderna och energihjältarna genom att svara på frågor kring hur de kan spara mer el i hemmet, hur man använder vår app och tecknar elavtal.

Arbetsuppgifter

- Skriftlig kommunikation med Greenelys användare och kunder.
- Löpande kontakt med elbolag för att följa upp kundärenden.
- Förbättra kundupplevelsen genom att optimera processer, se över rutiner och texter, FAQ, artiklar m.m.
- Rapportera buggar och felaktigheter i Greenelys tjänst till produktteamet.


Din profil

- Erfarenhet och intresse inom kundsupport, kundbemötande, försäljning eller service.
- Professionell kunskap inom svenska och engelska i tal och skrift.
- God hantering av Google Drive (Sheets, Documents, Presentations) eller motsvarande Office/Apple mjukvara.
- Serviceinriktad.


För att lyckas i rollen tror vi att du

- Har god känsla för att hantera människor.
- Är lösningsorienterad och trivs bra med att jobba i team.
- Är initiativtagande för att jobba proaktivt i kundbemötandet.
- Är intresserad av att lära dig mer om energi-/elbranschen.
- Är intresserad av miljöfrågor.


Vi kan erbjuda dig

- Att bli en del av ett start-up företag som arbetar för en hållbarare framtid.
- Att bli en del av ett härligt gäng med stark teamkänsla och en massa humor.
- Att bli en del av vårt team med mångfald och många nationaliteter.
- Ett kontor mitt i Stockholm.
- Möjlighet till egen utveckling.
- Att du garanterat får kul på jobbet, vi ordnar med After Works, Fun Fridays, frukostar och inspirationsdagar.
- En bra hälsa; här får du träna på kontorstid och du får en extra hälsoförsäkring.
- En tryggare framtid, vi förstår vikten av att ha tjänstepension.


Om Greenely

Greenely är en smart energiplattform för ditt hem. Genom att använda Greenely-appen kan våra användare optimera sin energianvändning till att bli ett hållbart energihem. Över 130 000 hushåll har idag kopplat upp sin elanvändning sedan lanseringen 2017 och bolaget fortsätter att växa. Vi sitter i centrala Stockholm och är idag 15 anställda.

Så här rekryterar vi

Till denna heltidstjänst rekryterar vi kompetensbaserat vilket innebär att förutom att skicka in ditt CV, så svarar du på ett par frågor direkt i ansökan. De som bäst matchar rollen som Customer Success Agent gör vi en kortare avstämning över telefon med. Därefter kan du bli tillfrågad om att göra ett personlighetstest för att sedan bli inbjuden till en kompetensbaserad intervju hos oss. Tillträde till tjänsten är beräknad till 1 augusti 2020.

Sista dagen för ansökan är 30 juni 2020 men tjänsten kan komma att tillsättas innan så vänta inte med din ansökan. Skicka in den redan idag! Vi undanber oss kontakt från rekrytering- eller konsultföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Greenely
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 maj 2020
  • Ansök senast: 30 juni 2020

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024