Customer Success Lead Sweden

Arbetsbeskrivning

Är du på jakt efter en roll där du får agera högra handen till vår Head of Customer Success (Emma) där ni tillsammans utvecklar vårt fantastiska Customer Success team?

På Sendify löser vi företagares logistikproblem, och gör det enkelt och smidigt att boka frakt! CS-teamet finns där i alla lägen för att hjälpa våra kunder!

Låter det spännande? Fortsätt då läsa 👇

Som Customer Success Lead är du ansvarig för att förbättra kundnöjdheten genom att utveckla en klassens bästa kundservice-upplevelse samt anställa, coacha och leda ett glatt och effektivt team.



Om rollen
I rollen som Customer Success Lead kommer du bli en viktig pusselbit i vårt team. Denna roll finns inte idag, och du kommer kunna påverka mycket själv i vilken riktning rollen ska gå mot.

Du kommer bl.a. vara ansvarig för:

- Upprätthålla eller förbättra kundglädjen i servicekanalerna; chatt, telefon och e-mail. Vi vill ge våra kunder wow-ögonblick, det kan du se på vårt score på Trustpilot.

- Kontinuerligt förbättra operativa processer så att vi kan betjäna ett växande antal kunder med samma resurser.

- Upprätthåller en hög medarbetarnöjdhet och ett motiverat team genom att coacha och stötta.

- Mäta och följa upp relevanta KPI:er och statistik för att se till att vi ständigt förbättrar vår service.

- Attrahera och behålla topptalanger inom organisationen. Rekrytering, hålla svåra samtal om det krävs och lönesättning ingår i denna rollen.



Du kommer också ha stöd av Emma (Head of Customer Success) inom många områden.



Hos oss får du:
Vara del av ett motiverat och drivet gäng med en härlig kultur! Hos Sendify är tempot högt och människorna fantastiska ❣️ I CS-teamet arbetar vi mycket med vår kultur, och varje kollega är en viktig pusselbit i vårt team.

När du jobbar på Sendify får du några goa förmåner 🤩

- 🍌 Gratis frukt, frukost, kaffe osv.
- 🥂 Mycket fest! Ölkylen är öppen på fredagar
- 🐕 Ta med hunden till kontoret! Men se till att den är allergivänlig och rumsren
- ⚽️ Friskvårdsbidrag
- 💰 Försäkringar och pension
- 👼🏻 Föräldralön


Om dig ⭐️
Du har starkt driv och som trivs i en ledande roll på ett företag i en extrem tillväxtfas. Med din positiva inställning, starka engagemang och förståelse för människor kommer du att lyckas skapa en högpresterande och motiverande miljö för ditt team som idag består av tio Customer Success Managers. Du är nästintill besatt av att skapa fantastiska kundupplevelser och brinner för att ständigt utveckla och förbättra processer för att göra det möjligt. Som person är du konstant nyfiken, hungrig och vill nu lära dig allt om hur frakt fungerar genom Sendify för att helt enkelt bli proffs på vår produkt.

Vi Tror Att Dina Ledord Är
Happy People --> Happy Customers - Resultat är viktiga, men vi tror att du brinner för att nå dem med välmående och positiva kollegor.

Happy Customers --> Happy Business - Support är inte en stödfunktion utan ett värdeerbjudande. Genom att leverera support och service i världsklass skapar vi WOW-moments som skapar word-of-mouth.

Customer Success - Kundlojalitet är nyckel till tillväxt och du älskar att komma med kreativa idéer för att skapa, behålla och utveckla denna. Du förstår styrkan i “net negative churn” och kommer även att få vara med och bygga vår account expansion strategy.

Get sh*t done - Tänka stort är viktigt, men för att komma dit så måste du ha energin och disciplinen att leverera resultat dagligen. Du ser det som en självklarhet att engagera dig operativt och ha kundkontakt. Du kommer i denna roll vara med och hjälpa ditt team genom att hoppa in och ta samtal, svara på ärenden och vara en del av det operativa teamet.

Continuous Improvement - Vi är i en fas av konstant förändring och vi tror att du motiveras av att navigera och leda ditt team genom stormen.

Kompetens

- Du har erfarenhet som bevisar att du är en entreprenör i hjärtat, villig att anta alla utmaningar som du får.
- Du har tidigare arbetslivserfarenhet i en ledarroll inom Support och/eller Service.
- Du har erfarenhet av att öka kundnöjdheten och förbättra kundupplevelsen.
- Du har förmågan att skapa strategier, implementera dem, spåra prestation och uppnå uppsatta mål.
- Du brinner djupt för att bygga kundnöjdhetsstrategier mot småföretag.
- Du har framgångsrikt hanterat ett större team.


Vårt bolagsspråk är engelska, så du bör känna dig bekväm att både tala och skriva engelska obehindrat, men det dagliga språket i CS-teamet är svenska.

Om Sendify 📦
We set your business in motion!

Built for small businesses looking to save time and money, Sendify is a web-based shipping service that empowers anyone to optimize supply chains and ship smarter.

We founded Sendify to level the playing field and empower ambitious businesses to ship smarter. With our digital platform, shippers of any size can access pre-negotiated solutions with world leading carriers, taking their supply chains into the future whilst saving an average of 20% on every shipment. Parcel or pallet, across the globe or around the corner, Sendify has you covered.

Since our start, we've helped more than 15 000 small businesses around the world spend less time and money on shipping and more time on growing their business. This makes us known as the shipping and logistics solution for growing businesses in Sweden.

Vår instagram: https://www.instagram.com/lifeatsendify/

Känner du dig taggad efter att ha läst annonsen 🤩?
Kul! Vi ser fram emot att få läsa din ansökan.

Vi kommer rekrytera löpande, så tveka inte att söka redan nu!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sendify
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 mars 2022
  • Ansök senast: 10 april 2022

Liknande jobb


Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

25 november 2024

23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024