Customer Success Management Trainee till ledande svensk e-handlare

Customer Success Management Trainee till ledande svensk e-handlare

Arbetsbeskrivning

Outl1.se (Arc E-commerce AB) har varit ett av Sveriges snabbast växande e-handelsföretag sista åren och är idag en riktig destination online för hem-, fritids- och trädgårdsprodukter. En central del i företagets strategi framåt är satsningar på kundupplevelse och kundresa.

Vi är nu på jakt efter en stjärna som har kapacitet att vara med och driva genomförandet av företagets customer success-strategi.

Arbetsuppgifterna är mångskiftande med bland annat:

- Framtagning, process och analys av data i företagets olika system
- Styrning, stöttning och uppföljning av de olika team som arbetar inom customer success (Customer service, Admin, Qulity, Tele sales, Workshop)
- Deltagande i och ansvar för olika former av projekt


Som Customer Success Management Trainee kliver du rakt in i hjärtat av verksamheten som parhäst till företagets COO och för att kunna ge ett värdefullt bidrag kommer det krävas hög arbetskapacitet samt att du är mycket snabbfotad och lösningsorienterad. Inom 12 månader förväntas den person vi söker kunna axla rollen som Head of Customer Success med ett stort personalansvar. Vi tror att jobbet är ett av marknadens mest krävande, men också ett av de mest mångfacetterade arbetet som går att hitta.

Är du en analytisk och kommersiell doer som vill göra snabb karriär inom e-handel? Då är detta rätt jobb!

Vi söker dig som vill arbeta på såväl operativ som strategisk nivå. Du har ett utpräglat affärstänk och har förmågan att omvandla ditt strategiska tänkande till handling. Du trivs i roller som innebär ett stort ansvarstagande och har en positiv inställning där du ser möjligheter i stället för hinder. Du har ett stort intresse för siffror och stora mängder data, gillar att analysera och drivs av din egen såväl som företagets utveckling.

För att lyckas i rollen som Customer Success Management Trainee tror vi att flera av nedan kriterier passar in på din profil:

- Universitetsexamen/annan relevant utbildning
- Mycket goda kunskaper i Excel
- Erfarenhet av att söka fram och ta ut data på egen hand från affärsstödjande system med hjälp av rapportverktyg/SQL samt förmåga att skapa struktur/modellera utifrån större ostrukturerade dataset
- Ledarskapskvaliteter
- Projekt- och genomförandekvaliteter med tydliga inslag av hantering av komplexa situationer/områden med många olika intressenter från idé till handling/genomförande - på tid, inom budget och levererat mot uppsatta mål
- Erfarenhet av, kunskap om och starkt intresse av e-handel
- Erfarenhet och kunskap om kundservice och tele sales

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Outl1
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 oktober 2021
  • Ansök senast: 30 mars 2022

Liknande jobb


15 november 2024

Chef för  CRM och givarservice

Chef för CRM och givarservice

15 november 2024