Customer Success Manager

Customer Success Manager

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som motiveras av att driva en positiv effekt hos dina kunder vad gäller kundlojalitet, användningsgrad samt ökad affärsnytta av Brilliants produkter. Du drivs av att utveckla Brilliants affär hos varje kund och sporras av att nå uppsatta mål tillsammans med andra. Du ser processer och struktur som en förutsättning för att kunna vara flexibel när så krävs.

Genom att skapa och leverera insikter som påverkar både människor och affärer hjälper vi organisationer att fatta bättre beslut och att agera smartare. Vi älskar att se framgång genom engagerade människor, och vi drivs av att se att vi gör skillnad för så många världen över! Vi gör detta genom kund- och medarbetarmätningar och genom konsulting kopplad till våra digitala produkter. Vår produkt finns idag i 60 länder och på 40 språk. Du kommer att vara en del av ett härligt gäng som har kul på jobbet och alltid ställer upp för varandra!

Om rollen:

Tack vare våra engagerade Customer Success Managers är våra kunder väl omhändertagna under sin tid med oss. Våra Customer Success Managers ansvarar för kundresan i sin helhet och för att få affären att växa. Det innebär till exempel onboarding av nya kunder, projektplanering, utbildning i verktyg och arbetssätt, budget och uppföljning av projektleverans, merförsäljning och förlängning av avtal. Internt jobbar du nära kollegor som teamar upp med dig i leveransen. Hos kunden har du oftast kontakt med en HR-chef, kundservicechef eller marknadschef.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Ansvar för försäljningsbudget för ett urval av Brilliants kunder, vilket består av förlängning av abonnemang, merförsäljning av nya abonnemang och konsulttjänster till befintlig kund
Ansvar för att proaktivt driva customer success-arbetet hos befintlig kundbas för att driva kundnöjdhet, användningsgrad och öka kundens faktiska och upplevda värde av våra tjänster
Ansvar för nya kunders onboarding i Brilliants samtliga system. Projektplanering, design av frågebatteri, utbildning i verktyg och arbetssätt
Resultatgenomgång baserat på plattformens data (ej analys) 
Proaktiva avstämningar med kund för att säkerställa önskad effekt och rådgivning om mål och möjliga tilläggsaktiviteter. Kontaktperson för kund samt samlad punkt internt för leveransrelaterade frågor
Främja ett tvärfunktionellt arbetssätt, genom smidiga överlämningar mellan projektteam
Nyttja digitala uppföljningsverktyg, för att på ett smart sätt arbeta proaktivt och systematiskt med sina tilldelade kunder
Aktivt bidra med och dela med sig av sin kompetens till teamet och övriga kollegor inom Brilliant


Personliga egenskaper:

Gott affärsmannaskap, business minded
Relationsbyggare
Förtroendeingivande med högt kundfokus
Samarbetsförmåga
Processorienterat och strukturerat arbetssätt
Engagerande och kan motivera till utveckling och förändring
Konsultativ och rådgivande






Kompetenskrav:

Högskoleutbildning inom företagsekonomi, marknadsföring alt motsvarande arbetslivserfarenhet
Erfarenhet av kundnära arbete och relationsdriven försäljning
Kunskap inom HR-nära arbete
Språk: svenska och engelska, flytande i tal och skrift
Behärskar MS Office
Meriterande med erfarenhet av Start deliver, Lime






  Tidigare erfarenheter:

Medarbetarmätningar
HR-arbete
Projektledning
Försäljning och att skapa goda kundrelationer






Det här är Brilliant 💎

Våra medarbetare är det mest värdefulla vi har. Det är de som skapar och levererar agerbara insikter till organisationer världen över. Vi är en mix av systemvetare, beteendevetare, analytiker, marknadsförare, ingenjörer och ledare som alla har en sak gemensam. Vi drivs av att hjälpa andra. Vi hjälper kunder och vi hjälper varandra. Vi är vänliga och generösa och förstår på djupet värdet av människor i alla organisationer. Känner du att du skulle kunna trivas och vilja utvecklas tillsammans med oss? Vi ser fram emot att höra av dig!





 Omfattning: Heltid  

 Start: Omgående 

 Placering: Stockholm





Brilliant Future har ett samarbete med Kraftsam så externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes vänligt men bestämt.

För frågor är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare på liza.diakova(@)kraftsam.se eller Andreas.Bergin@kraftsam.se

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kraftsam Personal AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 26 november 2021
  • Ansök senast: 26 december 2021

Besöksadress

Karlbergsvägen 77
None

Postadress

Karlbergsvägen 77
Stockholm, 11335

Liknande jobb


HR Partner

HR Partner

22 november 2024

HR-partner till Primärvården i Lund

HR-partner till Primärvården i Lund

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024