Customer Success Manager

Customer Success Manager

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och hjälpa företag att göra rätt investeringar i sin viktigaste tillgång – medarbetarna? Brinner du för kundrelationer och att skapa ett större värde för våra befintliga och framtida kunder och tycker du att framtidens arbetsplatser är något att satsa på, då ska du söka dig till oss! 

Om rollen:
Du har en central roll i relationen med våra kunder där du som kundens rådgivare och partner leder dem genom deras HR-processer och medarbetarlivscykel. I dina arbetsuppgifter ingår att äga och utveckla våra svenska kunder genom bland annat ansvar för följande områden:


• Guida kunder i hur de bäst använder våra tjänster och vara en rådgivande partner i kundens HR-processer, primärt rekrytering
• Tillsammans med säljavdelningen och resten av Customer success-organisationen arbeta för att öka kundens värde i användningen av våra system
• Självständigt utveckla samarbeten med kunder och driva merförsäljning

En stor del av din tid kommer att spenderas tillsammans med kund. Du behöver därför vara bekväm med att, ensam och i team, representera oss på Talentech. Vi erbjuder dig kollegor som har en passion för sitt yrke och som samtidigt verkligen bryr sig om varandra och sina kunder på riktigt. Vi erbjuder dig helt enkelt att bli en del  av någonting större, inom en bransch, i full fart på väg in i framtiden. Eftersom vi vill leva som vi lär mäter och följer vi kontinuerligt upp engagemang, kultur och ledarskap genom återkommande pulsmätningar, och jobbar med ständiga förbättringar för att fortsätta utvecklas tillsammans. Vi har även en flexibelhybridarbetsplats där du ges möjlighet att både arbeta från hemmet och från vårt kontor på Södermalm, tillsammans med engagerade kollegor. 

Vem är du?
För att trivas i rollen ser vi att du som söker är service- och resultatinriktiad och har en god initiativförmåga. då du kommer ha många kontaktytor i din vardag tror vi att du är en person som trivs med att samarbeta inom och utom din närmsta arbetsgrupp samt med externa parter. det är viktigt att du är lyhörd och har förmågan att fånga upp kundens behov på ett bra sätt. kanske har du själv arbetat inom HR, med rekrytering eller mot HR som målgrupp tidigare, eller har ett intresse för HR-frågor.

Specifikt efterfrågade krav:

• Tidigare erfarenhet i en kundtillvänd funktion så som sälj, utbildning eller rekrytering
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift (svenska och engelska)
• Dator- och webbvana
• Vana vid att prata inför publik och/eller hålla utbildningar

Meriterande:

• Branschvana (rekrytering, HR-lösningar/SaaS/Undersökningar)

När kan vi börja jobba ihop?
Tjänsten är en tillsvidaretjänst med start enligt överenskommelse. Om du har frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Jannica Tollén, Head of Customer Success Sweden: jannica.tollen@talentech.com

Intervjuer sker löpande, så om du tycker tjänsten låter intressant - inkom gärna med din ansökan redan idag!

Om Talentech
Talentech är en ledande aktör inom HR-tech med en stark framtidstro och vi växer både organiskt och genom förvärv. Med över 2 200 kunder globalt, varav 700 på den svenska marknaden, ser vi mycket goda utsikter för vår fortsatta resa framåt. Vi hjälper verksamheter både inom privat och offentlig sektor att med morderna verktyg digitalisera sin medarbetarresa. Från att attrahera, rekrytera, introducera, utveckla/engagera till att avsluta.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Talentech
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 januari 2022
  • Ansök senast: 12 februari 2022

Liknande jobb


28 november 2024