Customer Success Manager

Customer Success Manager

Arbetsbeskrivning

Är du en naturbegåvning när det kommer till att hantera kundrelationer och är inte rädd för att ta egna initiativ? Vill du arbeta med världsledande lösningar inom kommunikation, marknadsföring och sociala medier? Infomedia söker en driven och relationsbyggande Customer Success Manager med start omgående.
Om jobbet som Customer Success Manager
Arbetet som Customer Success Manager på Infomedia förutsätter en kombination av teknisk expertis och kommersiell förståelse. Du ingår i ett team vars huvudfokus är att tillgodose tjänster och tekniska lösningar för datadriven kommunikation, inom press, PR, marknadsföring och kundtjänst.
Dina arbetsuppgifter består av att bygga upp, förvalta och vidareutveckla våra erbjudande och produkter gentemot kund. Du blir kundernas huvudsakliga kontaktperson samt utbildar dagligen nya användare i tjänsterna.


Arbetet består i att inspirera och utbilda kunder samt att vara tillgänglig för dem när tekniska handhavandefrågor dyker upp. Kunden ska få ut värde ur sina tekniska plattformar, som till exempel att minimera risk, stärka sitt varumärke, upptäcka ny potential eller effektivisera arbetsflöden. En skicklig Customer Success Manager är i många fall den avgörande faktorn för om det värdet realiseras.
Dina främsta arbetsuppgifter
I rollen som Customer Success Manager har du regelbundna avstämningar med våra största kunder, bistår vid demonstrationer, ansvarar för implementation av våra lösningar och hjälper till vid tekniska handhavandefrågor.
Utbilda nya kunder samt genomföra demos för prospekts på svenska och engelska.
Hjälpa kunder att implementera lösningar genom teknisk uppsättning samt dialog om arbetsflöden inom marknad kommunikation och kundtjänst.
Hålla regelbundna avstämningar med våra viktigaste kunder.
Kontinuerligt utbilda och certifiera dig inom våra produktplattformar.

Vi söker
Du är väl bevandrad inom digitala verktyg i allmänhet och har lätt för att ta till dig nya verktyg, plattformar och appar.
Du är pedagogisk och kan förmedla din kunskap till kunder och medarbetare på ett lättbegripligt sätt.
Du är strukturerad, metodisk och analytisk i ditt arbete.
Du uppskattar att vara i en kommersiell miljö och har lite sälj i dig.
Du pratar engelska helt obehindrat, dvs du kan lika gärna hålla en kundutbildning på engelska som på svenska.

Vi erbjuder
Ett spännande företag med kontor över hela Norden.
Möjlighet att arbeta med några av Nordens största företag och statliga organisationer.
Möjligheten att representera flera globalt ledande SaaS-lösningar inom digital analys, social media management och mediebevakning.
Du kommer att ingå i ett internationellt partnernätverk med kollegor över hela Europa.
Kollektivavtal med tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag.
Ett modernt och centralt kontor i Stockholm city, nära Stureplan.

Är du intresserad av tjänsten?
Tjänsten är på heltid och vi söker kandidater som kan börja i första halvåret 2022.
Observera att vi endast accepterar ansökningar via ansökningsportalen på grund av GDPR-regler. Vi ber dig att inte ladda upp dokument som innehåller ditt personnummer.
Vi tar emot ansökningar löpande så länga annonsen ligger uppe. Om du har några frågor om tjänsten, kontakta Alexander Wallin, Head of Products & Solutions alexander.wallin@infomedia.se, tfn 0739-315 294.
Vi uppmuntrar alla kvalificerade kandidater att söka tjänsten oavsett kön, ålder, religion och etnisk bakgrund.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Infomedia Sweden AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 januari 2022
  • Ansök senast: 28 februari 2022

Postadress

Lästmakargatan 13
Stockholm, 11144

Liknande jobb


28 november 2024