OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Rollen
Vi söker en exceptionellt driven kundtjänstchef som vill vara delaktig i att driva förändring samt leda resterande medarbetare inom kundtjänst för att leverera resultat till våra kunder och användare. Som kundtjänstledare övertar du ett härligt team på 8 personer som du coachar, utvecklar och driver framåt med energi och glädje. En stor del av tjänsten innebär att leda de dagliga operativa åttagandena för Greenelys kundtjänst. Du ser även till att teamet lägger fokus på det som är viktigt för våra kunder och användare samt säkerställer en professionell service via mail, chat och telefon. Som kundtjänstchef är du ytterst ansvarig för att se till att våra kunder känner sig hörda, förstådda och får en kundupplevelse av absoluta världsklass. En stor del av ditt arbete kommer också vara att ta fram, utveckla och optimera processer för att öka effektiviteten och kundnöjdheten. I den här rollen behöver man även vara förberedd på att det kan förekomma resor under arbetstid. Du kommer ingå i ledningsgruppen och rapportera direkt till VD.
Kvalifikationer:
- Erfarenhet inom kundtjänst inom elhandel-, telekom-, försäkringsbranschen eller motsvarande bransch i minst 5 år
- Erfarenhet inom chefs- och/eller ledarskapsroller med personalansvar i minst 2 år
- Erfarenhet av kundnära kontakter med god förmåga att ta hand om IT-relaterade behov
- Flerårig erfarenhet av att utveckla och implementera rutiner, processer och arbetssätt med god IT-kompetens och helhetssyn
- God kommunikativ förmåga både externt och internt inom den egna organisationen
- God taktisk och strategisk förmåga, dvs. Förstå när komplexa processer brytas ner, utvecklas och och implementeras
- Brinnande intresse och känsla för service, samt förmåga att sätta kunden i fokus
- Positiv grundattityd och är mycket pålitlig
- God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på både svenska och engelska
- Krav på B körkort
- Ytterst meriterande om du har erfarenhet inom elbranschen
Om dig
Vi söker dig som verkligen är intresserad av att både leda och utveckla team samt brinner för att skapa en fantastisk kundupplevelse. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta operativt med kundtjänst, processutveckling samt några års erfarenhet av att leda och utveckla team. Du har en rak och tydlig kommunikationsstil och är lyhörd och ärlig mot dina kollegor och medarbetare. Du leder och inspirerar andra genom att själv vara den bästa förebilden och brinner för att utveckla och skapa den bästa möjliga servicen för kunder.
Som person är du engagerad och driven till att ständigt förbättra. Du har ett lösningsorienterat angreppssätt med en empatisk och ödmjuk ledarstil. För att trivas i rollen som kundtjänstchef tror vi att du har en stark koordineringsförmåga och drivs av att leverera resultat tillsammans med ditt team. Utöver detta ser vi gärna att du är intresserad av att lära dig mer om energi-/elbranschen samt att du talar svenska och engelska obehindrat.
Vi kan erbjuda dig
- Att bli en del av ett av Sveriges snabbast växande energibolag
- Möjlighet till egen personlig utveckling
- Att bli en del av ett härligt gäng med stark teamkänsla och en massa humor
- Att bli en del av vårt team med mångfald och många nationaliteter
- Ett kontor mitt i Stockholm
- God hälsa där träning under kontorstid erbjuds
- Friskvårdsbidrag
- Privat sjukförsäkring
- Tjänstepension
- Lön enligt överenskommelse
Om oss
Greenely har i uppdrag att skapa den bästa kundupplevelsen för den moderna energikonsumenten genom att använda teknik. Vi är en digital energileverantör som hjälper människor att sänka sina elkostnader genom att optimera hemmets och bilens elanvändning med smart teknik i en app. Greenely, med stöd av nordiska riskkapitalföretag, har ett uppdrag att göra det möjligt för hushåll över hela världen att ansluta, kontrollera och optimera sin energianvändning. Vi tror i slutändan att den bästa elen är den som inte används alls, både för plånboken och planeten!