CUSTOMER SUCCESS MANAGER

CUSTOMER SUCCESS MANAGER

Arbetsbeskrivning

Schibsted växer och söker därför nya stjärnor. Schibsted Marketing Services är Schibsted Sveriges organisation för annonsaffären och representerar alla bolag i Schibsted Sverige som har en primär annonsaffär. Vi sätter kunden i fokus på ett sätt som är nytt, annorlunda, relevant och utmanande. Schibsted Marketing Services representerar några av Sveriges starkaste varumärken som Aftonbladet, Klart, Tv.nu, SvD, Blocket BytBil och Omni.
Vill du arbeta med marknadsföring och kundvård i Schibsted SMB Sverige & Norge?


Det här kommer du till
Schibsted Marketing Services har under många år byggt ett starkt förtroende både internt och externt. Vi är en prisbelönt organisation där senaste priset var “årets säljorganisation” på Stockholm Media Week.
Ute hos våra kunder och byråer får vi höra ord som “digitalt i framkant”, “hög service” och “transparenta”. Internt av kollegor inom Schibsted förekommer ord som “nyfikna”, “höga krav”, “kompetenta” och där vi bidrar till bra stämning och insikter för hela Schibsted Marketing Services. Vi fortsätter nu att bygga vidare bolagskulturen med personligheter, kompetenser och erfarenheter…


Om rollen
Detta är en roll som ställer krav på egna initiativ och driv och en vilja att utveckla Schibsteds relation med både nationella och internationella kunder. Du kommer vara ytterst ansvarig för den direkta kontakten mellan oss och kunden och samarbetet på alla plan med nya och befintliga kunder i alla storlekar. Förväntningarna att uppnå hög kundnöjdhet, tillgänglighet för kunden och anti-churn är stor. Din position hos kunden är relationsskapande, rådgivande och affärsmässig.


Utveckling
Som Customer Success Manager och kundrådgivare i Schibsted SMB kommer du att ingå i en framåtblickande och professionell miljö med goda utvecklingsmöjligheter internt i Schibsted Media Group. Du får bra utbildning och uppföljning av duktiga ledare och du får möjlighet att arbeta med många bra och trevliga kollegor. Avdelningen hanterar inkommande förfrågningar från kunder och har ett nära samarbete med övriga avdelningar i företaget, framför allt säljavdelningen. Utvecklingsmöjligheterna är oändliga i Norges största mediekoncern. En marknadsledande organisation i snabb tillväxt med stora ambitioner.


Vem vi söker
Schibsted SMB söker dig som har erfarenhet från kundtjänst sedan tidigare, och som behärskar svenska och engelska väl både skriftligt och muntligt. Vidare är du orädd, positiv och lösningsorienterad och du trivs i en hektisk, ung och informell miljö. Arbetstiden kommer att vara från 08.00 - 16.00 måndag till fredag.


Önskade egenskaper
Flexibel och serviceinriktad
Självgående och strukturerad
Analytisk och mån om kvalitet


Kvalifikationer
Relevant erfarenhet av B2B kundservice
Relevant högskoleutbildning inom marknadsföring eller liknande
God muntlig och skriftlig presentationsförmåga på svenska och engelska
Du trivs med telefon och PC som verktyg


​Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Hantera inkommande förfrågningar från Schibsteds annonskunder (tel/mail/chatt)
Hjälpa kunder med att lansera nya kampanjer
Analysera effekten av kampanjer och föreslå justeringar och åtgärder
Kundrådgivning och vägledning
Bidra till att lösa kundens frågor och funderingar och eventuella utmaningar genom alla kommunikationskanaler
Ta ansvar för egen utveckling och kunskap inom media
Vara en bidragande del i att skapa Sveriges/Nordens bästa bolagskultur
I ditt arbete säkerställa att det finns en överensstämmelse med Schibsteds kärnvärden, övergripande vision och code of conduct (policy).
Tillträde efter överenskommelse, gärna omgående. Din ansökan vill vi ha snarast då rekryteringsprocessen pågår fortlöpande. Rollen är en tillsvidareanställning.


Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi självklart med Talent&Partner.
Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev samt gärna ett foto. Skicka din ansökan till work@talentpartner.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Talent & Partner AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 6 maj 2022
  • Ansök senast: 5 juni 2022

Postadress

Birger Jarlsgatan 8, 5tr
STOCKHOLM, 11434

Liknande jobb


Customer Success Manager!

Customer Success Manager!

29 november 2024