Customer Success Manager

Arbetsbeskrivning

Var med och skapa smidigare event med oss på Trippus!


Det här är Trippus 
 
Trippus är ett snabbväxande SaaS-bolag som är marknadsledande på webb- och mobilbaserade tjänster inom Event Management.  Sedan coronarestriktionerna släpptes har efterfrågan på eventtech-tjänster exploderat, och det i kombination med vår starka marknadsposition har lett till en stor tillströmning av kunder och spännande projekt. Det här gör att vi behöver stärka upp teamet med fler ännu fler stjärnor som vill vara med på vår tillväxtresa. 
 
I vårt verktyg skapas eventsidor, anmälningssidor och eventappar med mera för att kunden ska kunna arrangera sitt event på bästa sätt. Vi arbetar med välkända och utmanande företag i flera branscher – vår kundbas är bred så möjligheterna är många! 
 
Idag är vi drygt 30 medarbetare som sitter i fina lokaler ett stenkast från Uppsala centralstation. Vi har även lokala kontor i Norge och Tyskland, samt arbetar med kunder och partners på ytterligare marknader i Europa och USA. Här finns goda utvecklingsmöjligheter i en expansiv och internationell miljö.
  
Vi fortsätter nu vår tillväxt och förstärker nu vårt team med ytterligare kreativa och handlingskraftiga personer.


Om rollen
Som Customer Success Manager ansvarar du för att användarna får en så bra start som möjligt i verktyget. Ni sätter upp mål tillsammans och ditt uppdrag är att hjälpa dem att nå hela vägen fram. Detta genom att utbilda dem i verktyget och finnas nära tillhands för att säkerställa god kundnöjdhet. Du är också den bärande länken mellan användarna och det övriga teamet då du kommunicerar och presenterar feedback och utvecklingsmöjligheter. 


Din profil
För att passa för rollen bör du vara lyhörd, pedagogisk och förtroendeingivande. Vi ser gärna att du har en naturlig känsla för service och motiveras av att hjälpa andra att hitta lösningar på sina behov.


För att trivas och göra ett bra jobb hos oss behöver du ha:


Någon form av eftergymnasial utbildning 
Goda kunskaper inom svenska och engelska, både i tal och skrift
Vana att arbeta mot uppsatta mål och ett starkt eget driv
Lätt för att bygga relationer och få energi av mötet med andra människor
Goda kunskaper i tyska är meriterande

 
Hos oss kan du förvänta dig:


Goda möjligheter att utvecklas och fortsätta vidare inom företaget med andra roller, befintliga eller nya som utkristalliseras i samband med företagets tillväxt. 
 
Ett stöttande team och tät kontakt med både kunder och medarbetare i hela organisationen. Trippus har en mycket stark teamkänsla och öppet klimat - du kan hugga tag i närmsta chef eller VD:n via Teams, fredagsfikat eller AW:n.
 

Låter det som en bra matchning? Tveka inte att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trippus Event Solutions AB
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 maj 2022
  • Ansök senast: 9 september 2022

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024