Customer Success Manager

Customer Success Manager

Arbetsbeskrivning

Schibsted växer och söker därför nya stjärnor. Schibsted Marketing Services är Schibsted Sveriges organisation för annonsaffären och representerar alla bolag i Schibsted Sverige som har en primär annonsaffär. Vi sätter kunden i fokus på ett sätt som är nytt, annorlunda, relevant och utmanande. Schibsted Marketing Services representerar några av Sveriges starkaste varumärken som Aftonbladet, Klart, Tv.nu, SvD, Blocket BytBil och Omni.

Vill du arbeta med marknadsföring och kundvård i Schibsted SMB Sverige & Norge?

Det här kommer du till

Schibsted Marketing Services har under många år byggt ett starkt förtroende både internt och externt. Vi är en prisbelönt organisation där senaste priset var “årets säljorganisation” på Stockholm Media Week.

Ute hos våra kunder och byråer får vi höra ord som “digitalt i framkant”, “hög service” och “transparenta”. Internt av kollegor inom Schibsted förekommer ord som “nyfikna”, “höga krav”, “kompetenta” och där vi bidrar till bra stämning och insikter för hela Schibsted Marketing Services. Vi fortsätter nu att bygga vidare bolagskulturen med personligheter, kompetenser och erfarenheter…

Om rollen

Detta är en roll som ställer krav på egna initiativ och driv och en vilja att utveckla Schibsteds relation med både nationella och internationella kunder. Du kommer vara ytterst ansvarig för den direkta kontakten mellan oss och kunden och samarbetet på alla plan med nya och befintliga kunder i alla storlekar. Förväntningarna att uppnå hög kundnöjdhet, tillgänglighet för kunden och anti-churn är stor. Din position hos kunden är relationsskapande, rådgivande och affärsmässig.

Utveckling

Som Customer Success Manager och kundrådgivare i Schibsted SMB kommer du att ingå i en framåtblickande och professionell miljö med goda utvecklingsmöjligheter internt i Schibsted Media Group. Du får bra utbildning och uppföljning av duktiga ledare och du får möjlighet att arbeta med många bra och trevliga kollegor. Avdelningen hanterar inkommande förfrågningar från kunder och har ett nära samarbete med övriga avdelningar i företaget, framför allt säljavdelningen. Utvecklingsmöjligheterna är oändliga i Norges största mediekoncern. En marknadsledande organisation i snabb tillväxt med stora ambitioner.

Vem vi söker

Schibsted SMB söker dig som är självgående och initiativrik. Du har gärna erfarenhet från kundtjänst sedan tidigare och behärskar svenska och engelska väl både skriftligt och muntligt. Det är en fördel om du förstår norska då du kommer jobba tätt med kollegor i Norge. Vidare är du orädd, positiv och lösningsorienterad och du trivs i en hektisk, ung och informell miljö. Arbetstiden kommer att vara från 08.00 - 17.00 måndag till fredag.

Önskade egenskaper

- Flexibel och serviceinriktad

- Självgående och strukturerad

- Analytisk och mån om kvalitet

Kvalifikationer

- Relevant erfarenhet av B2B kundservice

- Relevant högskoleutbildning inom marknadsföring eller liknande

- God muntlig och skriftlig prestationsförmåga på svenska och engelska

- Du trivs med telefon och PC som verktyg

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

- Onboarding av kunder

- Hantera inkommande förfrågningar från Schibsteds annonskunder (tel/mail/chatt)

- Hjälpa kunder med att lansera nya kampanjer

- Analysera effekten av kampanjer och föreslå justeringar och åtgärder

- Kundrådgivning och vägledning

- Bidra till att lösa kundens frågor och funderingar och eventuella utmaningar genom alla kommunikationskanaler

- Ansvar för intern rapportering och koordinering

- I ditt arbete säkerställa att det finns en överensstämmelse med Schibsteds kärnvärden, övergripande vision och code of conduct (policy).

- Tillträde efter överenskommelse, gärna omgående. Din ansökan vill vi ha snarast då rekryteringsprocessen pågår fortlöpande. Rollen är en tillsvidareanställning.



Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi självklart med Talent&Partner

Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev samt gärna ett foto

Skicka din ansökan till work@talentpartner.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Talent & Partner AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 maj 2022
  • Ansök senast: 31 maj 2022

Postadress

Birger Jarlsgatan 8, 5tr
STOCKHOLM, 11434

Liknande jobb


Customer Success Manager!

Customer Success Manager!

29 november 2024