OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Visma Financial Solutions är en del av Visma koncernen som är en ledande leverantör av affärskritisk programvara för ett mer effektivt och motståndskraftigt samhälle. Genom att förenkla och automatisera arbetet för företag och organisationer i alla storlekar förbättrar vi människors vardag. Koncernen utgörs av 13 600 fantastiska kollegor i över 200 bolag. Med över 1 100 000 privata och offentliga kunder i Norden, Benelux, Central- och Östeuropa och Latinamerika och en nettoomsättning på 1 741 miljoner euro 2020, är vi fast beslutna att göra morgondagen bättre än idag.
sökord: digital customer success manager, customer journey, customer experience, sales, marketing
Visma är en av Europas mest expansiva tech-koncerner. Med hjälp av mjukvara och andra tekniska lösningar hjälper vi dagligen ~1 miljon kunder att effektivt driva sin verksamhet framåt.
Att företag ska få betalt för de produkter och tjänster de levererat är en självklarhet och en absolut nödvändighet.
Visma Financial Solutions hjälper kunder att få betalt och skapar nya lösningar för morgondagen, där faktura- och kravhanteringsprocessen är mer digital och automatiserad - men fortfarande mänsklig.
“Vi är på en förändringsresa! Det kommer bland annat innebära nya produkter, nya sätt att leverera våra tjänster på samt nya behov för onboarding och kundvård. Vi ska lyfta kundupplevelsen till en ny nivå - i stor skala!
Vill du vara ambassadör för kundfokus och vara delaktig i att bygga upp ett område från grunden då är detta en roll som kommer utmana dig”.
- Nathalie Kinell , Din framtida ledare
Din vardag som Customer Success Manager
Som Customer Success Manager ser du till att både kunderna och företaget får ut så mycket som möjligt av affären. Här är kundresan och kundens relation till oss din högsta prioritet. Kommunikation och kunddialog utgör en viktig del i arbetet, men du arbetar främst med “en-till-många-perspektivet”. Det innebär bland annat ansvaret för att bygga en datadriven metod för att identifiera friktion och i förlängningen dra nytta av digitala verktyg, smarta processer och nya idéer för en skalbar men personlig kundupplevelse.
Du kommer vara med och forma rollen och bygga upp området från grunden. Din roll kan därför utvecklas på olika sätt, med tre huvudområden som vi ser att du direkt tar dig an;
Onboarding: Utvärdera onboarding processen för att kunna utveckla den i samarbete med alla berörda avdelningar i syfte att öka effektivitet och kundnöjdhet.
Du koordinerar medarbetare från olika avdelningar för uppstart, implementering och utbildning av nya kunder.
Behålla: Du tar ansvar för systemstöd och metodik för att mäta kundnöjdhet genom ex. NPS och aktivitetsnivå. Du följer, analyserar och vidtar åtgärder för att säkerställa att vi har full förståelse för datan och att vi drar nytta av informationen.
Du arbetar fram rutiner och processer tillsammans med sälj och marknad för hur vi ska vårda våra mindre kunder och bidrar aktivt till att utveckla våra generella CRM-aktiviteter med fokus på digitalisering och skalbarhet.
Utveckla: Har vi mer att erbjuda våra kunder och använder dem våra produkter och tjänster på bästa sätt? Du håller koll på trender och utvecklingen på marknaden för att vi ska kunna erbjuda ännu bättre lösningar. Du är ambassadör för kundfokus genom hela organisationen.
Välkommen till oss
Du ingår i Commercial med grymma kollegor inom sälj- och marknad. Som vår enda Customer Success Manager behöver du aldrig känna dig ensam. För att vara framgångsrik i din roll samarbetar du med många olika funktioner och inom Visma finns en hel kompetens-hub inom Customer Experience och en särskild CX-academy, för din och vår utveckling, väldigt lyxigt!
Kan vi vara en matchning?
Dina personliga egenskaper är absolut viktigast. Du är driven, initiativrik och låter inte omständigheter hindra dig från att nå ditt mål. Det du inte kan, har du en vilja och förmåga att lära dig. Du inspireras av och samarbetar med andra, men kan också hitta vägar till målet på egen hand.
Du värdesätter kunddialoger, även de digitala. Du är tekniskt intresserad, datadriven och anammar digitalisering. Vi tror du är en utpräglad problemlösare, identifierar problem, analyserar dem och föreslår förbättringar, med en god portion nytänk och kreativitet och alltid med företagets och kundens bästa för ögonen.
Självklart har du en mycket god samarbetsförmåga och relationsbyggande färdigheter. Du kommunicerar tydligt, strukturerat och pedagogiskt samt uttrycker dig väl på både svenska och engelska.
Vi tror du har en utbildning och erfarenhet som förberett dig för uppdraget och gett dig en verktygslåda att utgå ifrån. Vägen till rollen kan se olika ut och då Customer Success Managers är mångfacetterade behövs förmågan att röra sig mellan flera olika områden, så som försäljning, projektledning, kundservice och marknadsföring.
Du har tidigare erfarenhet av:
mjukvaru-/SaaS bolag
aftersales, CRM och marketing automation (vi använder HubSpot)
customer journey mapping
kundundersökningar, relevanta verktyg och metodik
Ansökan och kontakt
Du söker tjänsten genom att bifoga ansökan alternativt en länk till din LinkedIn-profil. I denna process tillämpar vi löpande urval och intervjuer, då kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vid frågor om rollen är du varmt välkommen att kontakta: Nathalie Kinell, Head of Commercial: nathalie.kinell@visma.com, alternativt Marina Silfverberg, HR Manager: marina.silfverberg@visma.com
Vill du spana in några blivande kollegor? Här har du Ebba Garnell och Sebastian Hjortsberg , som också sitter i Helsingborg på Prismahuset - med utsikt över sundet!
Vi ser fram emot din ansökan!