OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Sendify älskar vi våra kunder och våra kunder älskar oss! Vårt Customer Success Team är därför hjärtat i vårt bolag, och en viktig faktor till Sendifys framgång och tillväxt. Nu söker vi dig som vill bli del av den grymma gemenskapen i vårt team och dela ansvaret för att vårda våra kundrelationer.
Din vardag
Vi söker dig som är beredd att walk the extra mile för kunden och har en naturlig fallenhet för service som genererar “WOW-upplevelser” för kunderna. För oss är support inte en stödfunktion, utan ett ovärderligt värdeerbjudande där kundlojaliteten är nyckeln till tillväxt.
Som Customer Success Manager kommer du att bli expert på våran produkt för att kunna göra våra kunders vardag så enkel som möjligt. Tillsammans med 14 kollegor kommer du bidra med kreativa idéer för att skapa, behålla och utveckla de goda kundrelationerna, genom att:
- Hantera inkommande frågor gällande Sendifys produkt, reklamationsärenden och tullfakturor via chat, telefon och mail. Därigenom förstå kundernas utmaningar och lösa dem
- Utbilda kunder om hur de kan förbättra sin logistik genom att använda Sendify
- Vara örat mot rälsen och arbeta nära såväl sälj- och produktutvecklingen för att vidareutveckla tjänsten
- Påverka och förbättra våra interna processer
- Komma på nya innovativa sätt för att förenkla och förbättra kundupplevelsen
Vårt erbjudande
Sendify bygger på en nyfiken, samarbetsvillig och uppmuntrande arbetsmiljö där du kan uttrycka dina idéer, bli utmanad och där din kreativitet värderas högt.
Vårt mål är att föra samman människor i en icke-självisk miljö med stort fokus på gemenskap och en vi-anda.
Som anställd får du även tillgång till:
- Att arbete från ett centralt kontor i Göteborg i en familjär atmosfär
- En företagskultur där vi vinner tillsammans och har roligt längst vägen
- En gedigen on-boarding för att lära dig allt om företaget, processerna och produkten
- Karaoke-kvällar där rökmaskinen står i centrum, tv-spel och pingisrundor på rasterna samt alla andra “must haves” för ett kontor
- Tjänstepension
- Friskvårdsbidrag
- Olycksfallsförsäkring
Möt våra team och vår produkt 👉
Sendify Family (https://careers.sendify.se/people)
Life at Sendify (https://www.instagram.com/lifeatsendify/)
Our product (https://www.sendify.se/en/)
Vad vi letar efter
För att lyckas i rollen ser vi därför att:
- Du ser lösningar där andra ser problem och blir motiverad av hjälpa kunden hela vägen
- Du är duktig på att lyssna in och förstå kundens behov
- Du har tidigare erfarenhet från service (meriterande inom B2B)
- Du har intresse av och lätt för att lära dig nya IT-system
- Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska
- Du är en lagspelare, som ser teamets framgång som det viktigaste i det dagliga arbetet. Att hjälpa en kollega kommer naturligt för dig
- Du är orädd för att ta diskussioner och är konstruktiv i dialog med kund för ge bästa möjliga service
- Du har branscherfarenhet från logistik och/eller SaaS/Tech är meriterande
Om Sendify 📦
We set your business in motion!
Sendify provides an all-in-one service for digital logistics. We offer tools to simplify and streamline decision-making, including smart price comparison, instant booking, cost control, and live tracking. We help SMEs turn logistics into a competitive advantage and to smoothen all shipping processes.
Vi ser fram emot din ansökan, urval sker löpande!