OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Visma Talent Solutions är en ledande leverantör av molnbaserade systemlösningar och konsulttjänster inom Talent Management, rekrytering, onboarding, lärande, prestation, engagemang och succession. Vi söker nu dig som vill vara en del av vårt Customer Success Team, där din roll som Customer Success Manager (CSM) kommer ha stor påverkan på vår fortsatta tillväxt. Besök gärna vår hemsida för att läsa mer om oss: https://www.vismatalentsolutions.se
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som CSM hos oss arbetar du med ett antal kunder i vår kundportfölj med främsta uppgift att säkerställa kundnöjdhet, förnyelse av kontrakt och förädling av kundvärdet. Du ingår i ett CSM team, idag bestående av 8 drivna kollegor, som tillsammans arbetar för att effektivisera kundernas vardag med hjälp av våra system och därmed skapa bra kundupplevelser.
Vi vet att nöjda kunder stannar hos oss och är intresserade av att investera mer i sin digitaliseringsresa. Vi vet också att den kund som erhåller verklig nytta på ett effektivt och mätbart sätt är en nöjd kund. I rollen som CSM ansvarar du för en kundportfölj där du hjälper kunderna att utvecklas med våra Talent Management produkter genom att genomföra strategiska och taktiska möten, skapa långsiktiga och kortsiktiga planer och koordinera aktiviteter för att nå ömsesidig framgång. Du har stor möjlighet att påverka ditt arbete och kommer att samarbeta med övriga delar av vår organisation där vi tillsammans skapar erbjudanden kring bland annat leverans och utveckling av våra system och tjänster. Placeringsort är flexibelt, du utgår ifrån ditt hemmakontor eller från något av våra kontor runt om i Sverige, flest kollegor hittar du på våra kontor i Kalmar och Stockholm.
Du kommer främst att arbeta med kunder som redan har någon av våra rekryteringslösningar med målet att de ska bli så kallade total kunder inom Talent Management, det vill säga att de även börja använda någon, eller flera, av våra andra systemlösningar för onboarding, lärande och utveckling. Dina främsta arbetsuppgifter:
• Arbeta för ökad kundnöjdhet, förnyelse av kontrakt och merförsäljning
• Kommersiellt helhetsansvar för din kundportfölj
• Säkerställ leverans och uppföljning av kontrakt
• Löpande relationsbyggande och hantering av kundkontakter, genom personliga möten i kombination med aktiviteter på distans
• Genomföra strategiska och taktiska möten samt säkerställa att operativa möten hålls med kunden enligt vår strategi kring Customer Success
• Ekonomisk uppföljning, inklusive hantering av fakturering, för konsultarbete och licenser
• Följa uppsatta mål och rapportera prognoser samt kundrelaterade aktiviteter i Vismas rapporteringsverktyg
• Delta i vårt gemensamma ansvar för att lyckas inom Customer Success
KVALIFIKATIONER
Hos oss kommer du att arbeta i en dynamisk och entreprenöriell miljö, vi tror därför att du kommer att trivas som allra bäst om du är nyfiken, engagerad och utvecklingsbenägen.
Du sätter kundens behov i fokus och motiveras av att skapa goda relationer för att uppnå maximal kundnöjdhet. Du har en god förmåga att förhandla för att nå de konkreta målen gällande förnyelse av kontrakt och merförsäljning på befintliga kunder. Givetvis är du nyfiken på, eller redan har, ett stort intresse för teknik och förmedlar din kunskap vidare på ett pedagogiskt sätt. Du är bekväm i att leda möten och i att presentera lösningar anpassade efter kundernas behov på ett förtroendeingivande sätt.
Vi ser gärna att du har en högskole-/universitetetsexamen med relevant inriktning för rollen eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. För att lyckas i rollen har du arbetat med motsvarande typ av kundansvar tidigare.
En eller flera av följande kompetenser är meriterande:
• Erfarenhet av att arbeta med kund- och resultatansvar
• Erfarenhet av att driva aktiviteter eller projekt
• Erfarenhet av förhandlingar/upphandlingar
• Erfarenhet av säljaktiviteter
• Erfarenhet av cloudtjänster
• Kunskap om Talent Management (Rekrytering, Learning,
• Performance, Succession, Engage mm)
Vad erbjuder vi?
Precis som vi känner stor passion för att effektivisera verksamheten för våra kunder, känner vi också starkt för att skapa en bra arbetsplats för oss själva. Vi ger dig som anställd utrymme för innovation, möjlighet att växa och utvecklas samt utrymme att ta stort personligt ansvar. Vi arbetar flexibelt, där du tillåts jobba både hemma och på något av våra fina kontor, och vi är måna om att ha roligt tillsammans, bland annat med gemensamma frukostar, kick-offer och hälsofrämjande aktiviteter. Hos oss finns en vänlig och öppen företagskultur vilket vår höga medarbetarnöjdhet bekräftar. Vi är 90 kollegor som utgår ifrån flera kontor i Sverige och många av oss arbetar även i UK, Nederländerna, Norge, Litauen och Lettland. Visma Talent Solutions är ett av flera bolag i Visma Group och vi hämtar styrkan från det samtidigt som vi har ett stort utrymme att sätta en prägel på vår unika identitet.
Ansökan
Du söker tjänsten via länken. Vi kommer att genomföra urval och kalla till digitala intervjuer löpande, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 31 januari 2023. Det räcker med att du bifogar ett CV och / eller en länk till din LinkedIn profil. Har du frågor eller önskar mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Läs mer om vår Privacy Statement här: https://www.visma.com/privacy/