Customer Success Manager

Customer Success Manager

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
På uppdrag av vår kund söker vi nu en Customer Success Manager. Kunden är ett logistikföretag med lång erfarenhet som erbjuder logistiklösningar inom tredjepartslogistik med verksamhet i Göteborg och Stockholm.

Vår kund är nu i en expansiv fas och behöver utöka sin organisation med en Customer Success Manager i Göteborg. Här kommer du få arbeta med ett härligt gäng i en spännande roll där du blir en viktig pusselbit för att långsiktigt utveckla och bygga starka relationer med företagets kunder.

Du kommer ingå i den lokala ledningsgruppen och rapporterar till COO och Försäljningschef.
Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds av en provanställning. Du blir direktanställd av kundföretaget.


Dina arbetsuppgifter

I rollen som Customer Success Manager kommer du ansvara för och driva kundutvecklingen. Du har även fullt personalansvar för ditt team på kundtjänst.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat att ta helhetsansvar för att hålla kunden nöjd och säkerställa att vi levererar mot avtal på daglig basis.
Du medverkar vid prissättning av tjänster, framtagande av avtal och budgetarbete.
Du kommer att hålla i projekt och implementationer av nya kunder i verksamheten. Vara delaktig i flyttplanering tillsammans med kund och övergripande ansvara för resurssättning, planering och hantering samt ha löpande avstämningar med kund och ansvariga för driften.
I ditt team har du personalansvar innefattande bland annat arbetsmiljöarbete, individuella personalsamtal, utvecklings- och lönesamtal, schemaläggning och tidsrapportering.


Vad vi söker
För att lyckas i rollen ser vi att du är lyhörd, bra på att samarbeta och flexibel i ditt arbetssätt. Du har lätt för att bygga förtroende, ett starkt kundfokus och erfarenhet av kvalificerat kundarbete. Att ta kritik är inga problem för dig och vi tror du har förmågan att vända det till något positivt med ett professionellt bemötande och handlingsplan för att komma till rätta med problemen.
Vi tror att du som söker har en bakgrund inom logistik med erfarenhet av processutveckling. Kanske har du i en tidigare roll ansvarat för projekt, lyckosamma implementationer och systemintegration.

Som chef är du erfaren och trygg och har förmågan att motivera de anställda. Du får gruppen att jobba mot och nå uppsatta mål och samtidigt överträffa kundernas förväntningar. Tidigare erfarenhet av arbetsmiljöarbete är önskvärt.

Du behöver vara bra på att hantera olika typer av människor. Därför ser vi att du har mycket god svenska och engelska i både tal och skrift.


Intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag!

Om Pokayoke
Pokayoke är ett kompetensbolag inom logistik med bemanning som kärnverksamhet. Vi består av logistikspecialister och med vår långa erfarenhet i branschen finns det inte en logistikutmaning vi inte stått inför. Detta är en kunskap vi nu vill dela med oss av.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Pokayoke AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 mars 2023
  • Ansök senast: 2 april 2023

Postadress

Märsta
Märsta, 19592

Liknande jobb


27 november 2024

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

25 november 2024

23 november 2024